Kayla Skrevet 7. mai 2002 Skrevet 7. mai 2002 Hei! Jeg har lest igjennom en hel del av tidligere innlegg om klamydia. Jeg har selv vært på kontroll for å sjekke om jeg har bakterien, og får svar først om en uke. Men jeg glemte å spørre legen min om det er noen mulighet for at man er smittet dersom gutten ikke har hatt utløsning i meg? Og kan gutter være smittet uten å ha symptomer også? Jeg har hatt noe utflod, en del mer enn jeg bruker å ha før mensen, så jeg gikk til rutinesjekk, og hun tok en prøve for sikkerhetsskyld. Kan det påvises hvor lenge jeg har hatt bakterien? Jeg har nemlig vært i det samme forholdet i tre år nå, så hvis jeg ikke har fått det av han jeg er sammen med nå, kan det jo ha vært i kroppen min i tre år! Hva er sjansene for at jeg ikke kan få barn etter tre år med smitte? Takk for en fin og opplysende side! Klem 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 9. mai 2002 Skrevet 9. mai 2002 Chlamydia kan nok overføres også uten utløsning, og gutter kan være smittet uten å ha symptomer. Man kan ikke se hvor lenge du har hatt en infeksjon. Det er ikke chlamydia i seg selv, men medfølgende egglederbetennelse som kan gi barnløshet. Egglederbetennelse gir ofte utflod, smerter og feber. Etter en slik infeksjon vil 15% kunne få problemer med barnløshet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.