Gå til innhold

Progestan- sprøyter eller stikkpiller?

Anbefalte innlegg

Gjest Nullemor

Lurer litt på hva som er best å bruke..Sprøytene koster bare 1/3 av det pillene koster. Men sprøytene må settes intramuskulært og man må bruke lang og tykk nål. Er det så ille å stikke på denne måten (er vant med å stikke i mageskinnet da, men..) Er det verdt å betale 3 ganger så mye for kapslene?? Noen med erfaring her?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52527-progestan-spr%C3%B8yter-eller-stikkpiller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nullemor

Reis til Sverige og ta ut resepten der. Selvfølgelig bare lønnsomt hvis du bor i rimelig avstand fra svenskegrensa da :-)

Har ikke forsøkt sprøytene, høres vondt og vanskelig ut å sette sprøyter intramuskulært på egenhånd.

Hvor mye koster pillene i sverige, vet du det? Må det isåfall bestilles på forhånd, eller har de det tilgjengelig om jeg bare "svipper" over en tur?

Jeg prøvde de sprøytene ved første forsøk i "gamle dager". Fikk utlevert feil sprøytespisser (små) slik at vesken ble liggende i huden. Det var vondt. Det klødde og jeg fikk mange klumper. I ettertid forsto jo vi at det var feil sprøytespisser og at de skulle settes intramuskulært. :o)

Hvis du får noen til å hjelpe deg med første sprøyte, så går det nok sikkert greit. Jeg husker at selve vesken var veldig seig og litt vanskelig å presse inn.

Selv foretrekker jeg kapslene. Sprøytene kan jeg styre min begeistring for, men det er nå en smaksak da.

Hilsen

Gjest sparedermankan

Hvor mye koster pillene i sverige, vet du det? Må det isåfall bestilles på forhånd, eller har de det tilgjengelig om jeg bare "svipper" over en tur?

Vi betalte 700 svenske kroner for 50 kapsler a 400 mg. Bruker tre per dag. Kapslene jeg fikk på norske apotek forrige gang var bare 100 mg.

Jeg anbefaler å ringe det aktuelle apoteket, høre om de har eller kan skaffe medisinen, og fakse dem resepten. Så er alt klart til du kommer og henter det. Lurt å beregne noen dagers behandlingstid, i tilfelle de må bestille.

Lykke til!

Gjest Nullemor

Vi betalte 700 svenske kroner for 50 kapsler a 400 mg. Bruker tre per dag. Kapslene jeg fikk på norske apotek forrige gang var bare 100 mg.

Jeg anbefaler å ringe det aktuelle apoteket, høre om de har eller kan skaffe medisinen, og fakse dem resepten. Så er alt klart til du kommer og henter det. Lurt å beregne noen dagers behandlingstid, i tilfelle de må bestille.

Lykke til!

Ok. Ser at jeg også har fått resept på 100mg's stikkpiller..Og på min resept står at jeg skal bruke 3 stk.pr gang, morgen og kveld. Blir 600 mg daglig det da..?Når vi var på apoteket på rikshospitalet og hørte ang.resepten min, sa de at for en periode på ca.14 dager vil kapslene koste oss 900;(!!) og sprøytene bare 320;..

Har du navn/tlf.nr til et apotek sånn rett over svinesund-grensa et sted? Eller må vi "langt" inn i sverige?

Annonse

Gjest sparedermankan

Ok. Ser at jeg også har fått resept på 100mg's stikkpiller..Og på min resept står at jeg skal bruke 3 stk.pr gang, morgen og kveld. Blir 600 mg daglig det da..?Når vi var på apoteket på rikshospitalet og hørte ang.resepten min, sa de at for en periode på ca.14 dager vil kapslene koste oss 900;(!!) og sprøytene bare 320;..

Har du navn/tlf.nr til et apotek sånn rett over svinesund-grensa et sted? Eller må vi "langt" inn i sverige?

Apoteket i Strømstad er vel det nærmeste, tlf. 004652614050.

Håper det går bra med forsøket ditt!

Gjest Ritz

Progestansprøytene er litt vonde og skal stikkes langt inn, så det er ikke noe for den med sprøyteskrekk!

Disse sprøytene er også mer risikable en "kortnålsprøyter", det er derfor viktigere å få ut all luft før du setter dem.

Ikke verdt pengene du sparer spør du meg!

Gjest Alette

Tusen takk!!

Hei Nullemor ! :-)

Jeg faxet over resepten min til Strømstad apotek. Fikk svar tilbake at kapsler førte de ikke i Sverige. Merkelig siden sparedermankan fikk kjøpt dem. Kanskje var det bare dette apoteket det gjaldt. Blir spennende å se om du er bedre kunde enn meg *smiler*

Lykke til i allfall :-)

Hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...