Gå til innhold

Singel for alltid(?) - noe mer jeg kan gjøre...?

Anbefalte innlegg

Gjest Mekkern

Jeg er en mann på 37 år. Har vært singel

i 7 år, etter at et 5-år langt forhold ble slutt.

Jeg har "pløyd" kontaktannonser i aviser, på nettet/Nettvenn/Spraydate m.m., ute på byen, jobb, venner osv. Brukt de mulighetene og bekjentskapene jeg har.

Har endog vært registrert i ekteskapsbyrå,

men ikke...

Har datet ganske mye en lang periode, men nå begynner jeg å bli ganske lei.

Så nå sliter jeg med selvbildet og selvtilliten min. Det tærer og gir meg følelsen av å være mindre verdt enn andre.

Noen som kan komme med et eller annet i "rett retning" for meg...?

Fortsetter under...

kjerringskinn

Kanskje du har gått for hardt inn for å finne noen? Det hender at man blir så effektiv til å lete etter "den rette" at det lyser desperat ledig lang vei og det skremmer ofte aktuelle kandidater vekk.

Du sier du har datet en hel del og gått lei, hva har vært feil? Hvorfor oppnådde du ikke noe resultat?

Skjønner godt at du ikke trives med situasjonen, men kan det hende du har lagt lista for høyt? At du leter etter noen som ikke finnes? Senke kravene kanskje?

På alle sjekkesteder på nett er det stort overskudd av menn. Det fører til at menn må være mer aktive. Har du lagt inn annonse og lent deg tilbake i påvente av napp, eller har du sendt melding til alle aktuelle kandidater selv?

Flere av kontaktstedene på nett er relativt useriøse. Et av de du nevner stiller absolutt i den kategorien. Kanskje du har forsøkt på feil steder?

Prøv å slapp av, vær deg selv og ikke let for hardt. Du virker oppegående og uttrykker deg godt skriftlig, så jeg tror ikke det er der problemet ligger.

Alt dette er sikkert ting du har tenkt på selv?

Konsentrer deg om helt andre ting, så kommer kjærligheten plutselig dettende i hodet på deg som et lynnedslag.

Det er kanskje en klisjé, men det er faktisk sant. Eller kan være sant.

Men singellivet har vel også sine gleder? Selv synes jeg det er så koselig å bo alene at jeg får nesten ikke sagt det. Gleder meg hver dag til å komme hjem til freden og roen i min lille leilighet. Men jeg har jo en luring på lur, da. Sånn av og til.

Du stresser for mye med det. Det lukter sikkert panikk av deg. Vi damer har radar for sånt.

Selv er jeg skeptisk til menn som virker desperate. Jeg blir mistenksom og lurer på hva det er som er galt med dem siden de ikke klarer å få tak i et kvinnfolk. Hmmm, tenker jeg. Han virker normal nok, men _noe_ må det være siden han er så desperat.

Altså, stress ned. Vær oppmerksom mot de interessante damene du møter, men ikke _for_ oppmerksom. Lykke til :-)

Bestem deg for at du skal være singel i minst to år fra nå. Du skal nyte tiden, og gjøre forskjellige ting som du har lyst. Velg gjerne aktiviteter hvor du blir kjent med andre og utvider omgangskretsen din. Gjør gjerne også noe frivillig arbeide for andre gjennom frivillighetssentralen e.l. Dette gjør at du vender nesen litt bort fra din indre sirkel og utover og du utvikler deg.

Hold fast på at du skal virkelig være singel en lang stund fremover og nyte tiden for deg selv. Det annet kjønn kommer da til å komme strømmende....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...