Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nuala

Hei Mette Moen

Jeg har spurt deg foer om pco/pcos, men jeg lurer fortsatt paa hvor stor sannsynlighet det er for at jeg har dette. Jeg sluttet med p-piller 17. januar - hadde da mensen - fikk deretter mensen ca. 20 februar. Siden da har jeg ikke hatt mensen, og har vaert hos legen, som sa jeg skulle komme tilbake i juni, for aa bli henvist til en spesialist. Hun sa det er meget mulig jeg har pco(s?), da jeg ogsaa tidligere har hatt sjeldne menstruasjoner.

Jeg har gaatt ned ganske mye i vekt i lopet av ca. 2 aar -fra 76 til 63 kilo (er 173 cm hoy). Men jeg er ikke radmager, saa jeg kan vel utelukke det som grunn til at mensen ikke kommer?

Lurer ogsaa paa hva det kan vaere naar jeg noen ganger under samleie, i enkelte posisjoner, kjenner en smerte i underlivet, som om penis "stanger" i noe? Det er ikke alltid jeg kjenner det, men det har hendt. Har det noe med pco aa gjoere?

Jeg forstaar at jeg ma scanne livmoren for aa finne ut helt sikkert om jeg har pco, men gaar det an aa ta blodproeve i tillegg? Jeg er naa 23 aar, men da jeg var 16, og hadde uregelmessige menstruasjoner (fikk mensen da jeg var 13), var jeg hos legen og tok en blodproeve. Legen sa jeg hadde en liten ubalanse i ett eller annet hormon, men at det ikke var nok til at det hadde noen betydning. Burde jeg be om ny blodproeve?

Beklager noe rotete og langt innlegg - takknemlig for svar!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52582-pcos-pluss-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Spesialisten vil sikkert både utføre ultralyd og ta blodprøver for å se om du har PCOS, jeg kan ikke stille diagnosen bare utfra din beskrivelse. Med hensyn til smertene ved samleie bør du nevne det for legen, f.eks, endometriose kan gi slike smerter (se i helseleksikon)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52582-pcos-pluss-smerter/#findComment-211908
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...