Gå til innhold

hvordan avverge ev. graviditet?

Anbefalte innlegg

Gjest rotehue

Hva gjør jeg nå? Som det rotehue jeg er har jeg ikke fått begynt på minipillen enda, selv om jeg har de liggende her hjemme. Nå hadde jeg samleie med mannen min i kveld. Jeg fikk min første menstr. etter fødsel den 15 april. Har det noe for seg å begynne på minipillen (Conludag) nå? Kan ev. insettelse av spiral forhindre at et ev. befruktet egg fester seg? I såfall hvor lenge etter at samleie fant sted bør denne settes inn? Må også legge til at jeg fullammer en baby på 3 mnd. Blir svært takknemlig for et svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52632-hvordan-avverge-ev-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest haster

Hvis du får satt inn spiral umiddelbart vil det fungere som en angrepille. Men jeg tror ikke du kan vente til over helgen med det.

Du kan ta angrepille (kjøpes reseptfritt på apoteket) innen 72 timer etter ubeskyttet samleie, de virker bedre desto tidligere du tar disse, ikke vent så lenge som 72 timer.

Uansett ville jeg ha satt inn spiral, minipiller passer ikke for rotehuer som meg og deg?, men for nøyaktige personer som tar den til riktig tid hver eneste dag (uten slingringsmonn).

Løp til vaktapoteket og kjøp angrepille, og / eller møt opp hos legen når hun/han åpner i morgen tidlig for å få satt inn en spiral. (evt oppsøk et privat legesenter som har åpent på kr. himmelfart, Volvat etc).

Gjest rotehue

Du kan ta angrepillen innen 72 timer (Norlevo kan kjøpes uten resept). Du kan også få satt inn en spiral, så har du sikker prevensjon.

Hva er din erfaring med bivkirkninger på Norlevo? Kvier meg for å ta den p.g.a. ev. kvalme. Men du mener altså at jeg bør ta den for å forhindre mulig graviditet? Selv om jeg etter planen venter menstr. førstkommende mandag?

Hadde eggløsningsslim i går og på onsdag (når samleiet fant sted), betyr dette at jeg kan ha blitt gravid? Eller er det egentlig forsent å slimet kommer?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...