Gå til innhold

orgasme - tom følelse etterpå.

Anbefalte innlegg

Gjest Ulla Norakk

Jeg har liksom nettopp begynt med dette å få orgasme - det er bare et halvt år siden jeg opplevde det for første gang. Med vibrator.

Problemet - syns jeg - er at etter en orgasme får jeg en tom følelse. Det varer toppen ett minutt, og etterpå ingenting. Det virker så bortkasta og i det hele tatt gidde å styre for å få en orgasme, og så er det ikke noe mer liksom.

Det er jo deilig å få en orgasme, men den varer så kort tid, og etterpå kjennes det ikke ut som om jeg har hatt en orgasme engang.

Er det sånn det skal være? Er det noen måte man kan forlenge orgasmen slik at den liksom sitter i kroppen en stund?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52643-orgasme-tom-f%C3%B8lelse-etterp%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Det er bare å fortsette det Ulla Norakk. Det er absolutt ingen ting som sier at en orgasme er det du kan oppleve i løpet av en sexsceanse. Jenter og kvinner er så heldige stilt at kroppen vår ikke har noen fysiske stengsler som sier at du bør gi deg etter en orgasme. Fysisk sett er kvinnekroppen egentlig programmert til å ha flere. Mens blodet straks forlater kjønnet til en mann som har hatt sin utløsning, skjer ikke det samme for kvinner etter en orgasme. Blodet holder seg i kvinnekjønnet som fortsatt er erigert – oftest en halv time etter siste orgasme for så gradvis å tømmes for blod.

Siden seksualitet i de siste hundreårene hovedsakelig er definert som menns seksualitet, er det mange som ikke er klar over dette. I tidligere tider var det allmennt akseptert at kvinner var multiorgastiske (mange orgasmer under en sexsceanse) eller serieorgastiske (orgasmer i serier, så opphold evt. etterfulgt av en ny serie). Selv om kvinners seksualitet har vært på dagsorden de siste tredve årene igjen, virker det som om denne kunnskapen for de fleste har gått i glemmeboka. Har likevel fått bekreftet fra mange jenter her på DOL om at de har funnet sitt multiorgastiske eller serieorgasitiske jeg, kanskje alldeles på egen hånd.

Mye er gjort om kvinner innstiller seg psykisk på at moroa og deiligheten ikke er over etter en orgasme. Det er bare å fortsette. Mange føler seg overfølsomme i kjønnet like etter en orgasme, og må derfor ta en kort pause, men så er det bare å fortsette. Det er imidlertid viktig å bevare tenningen mens du tar pause ellers kan det hende du ramler av lasset. Om du kommer over barrieren har du fortsatt mye godt i vente. For å si det litt billedlig – har du "kommet opp i høyden" dvs. har fått en orgasme, behøver du ikke starte fra lavlandet for å jobbe deg opp i nye høyder. Det er vanligvis bare en kort spasertur som skal til før du er på neste topp. Så kan du vandre fra topp så lenge det kjennes godt mentalt og psykisk. Vil tro tomhetsfølelsen gir seg et sted på veien. God tur!

Gjest Ulla Norakk

Nyter du ikke veien frem til målet??

De aller fleste gangene gjør jeg det. Men, det virker noen ganger som jeg er avhengig av vibben, men etter 3-4 kvelder på rad, så tar det bare lenger og lenger tid til det skjer noe. Noen ganger "kjeder" jeg meg nesten før det langsomt bygger seg opp, og så er det deilig.

Akkurat som jeg bare MÅ bruke vibben og så får jeg orgasme til slutt og så er det over liksom.

Har hørt om å fantasere og sånn, men det klarer ikke jeg. Jeg prøver å tenke på ting som kan være opphissende, men jeg ser det ikke i bilder. Så blir det mest til at jeg prøver å fantasere og tar bort gleden ved det hele - bare for å komme til målet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...