Gå til innhold

attføring-rehabilitering -uføretrygd ??


pinky

Anbefalte innlegg

Hei

På grunn av lang behandlingstid attføring/uføre-/rehabilitering må man sende inn søknad i god tid, hva gjør man når legen da etter 4 mnd ennå ikke har besvart henvendelse fra trygdkontor/pensjonskasse ? Legen har hele tiden sagt at jeg sender det snart.Har forstått at dette ikke er så uvanlig at dette tqar tid

Mitt lønnsopphør er innen 1 mnd og det ser ikke ut til at jeg innen den tid kommer i jobb, eller på lang tid ennå.

Jeg er ganske fortvilt, og jeg vet jo heller ikke om søknaden godkjennes. Jeg har søkt om uføretrygd, da jeg ikke syns at de to alternativene passet ( i forhold til de kriterier som var oppgitt på blankettene) Likevel håper jeg jo at jeg engang i fremtiden kan komme ut i jobb igjen. Og hva gjør jeg dersom søkanden/e avvises, jeg greier ikke å jobbe ennå, har nok med å makte med det daglige hjemme og alt for ofte går heller ikke det. Hadde jeg hatt små barn nå så vet jeg ikke hvordan det ville ha gått.

Kan du si noe om behandlingsmåten etc ..

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste som nytter her er å snakke med legen. fortell at du snart står uten inntekt, og at du forventer at han rasker på. "Sett deg på ryggen hans" til han får den fra seg.

Hva som er aktuelt for deg hvis ikke uføresøknad innvilges kan jeg ikke svare uten en nærmere vurdering av de faktiske og medisinske forholdene. Er du under behandling er det nok mest nærliggende med rehabiliteringspenger.

Snakk med trygdekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...