Gå til innhold

Sopp og sårhet??

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Etter min første fødsel for fem år siden, har aldri sexlivet vært kjempebra!

Jeg hadde en fødsel som gikk litt fort, og i mangel på folk, kom det inn ei jordmor fra barselavdelinga. Hun måtte klippe veldig fort, og lenge etter fødselen var det veldig stramt der stinga/rifta hadde vært.

Samtidlig har jeg vært veldig plaget med noe jeg i alle år har trodd har vært sopp.

Av og til har jeg hvit og litt tykk utflod, men ikke hver gang. Men ca en uke i md, midt i syklusen ca, får jeg svie og kløe i underlivet, og da helst i åpningen rundt kjeden.

Jeg har aldri tatt noen prøver av underlivet, og jeg har hatt den sammen partneren i åtte år, og har heller ikke vært sammen med andre noen gang. Det har heller ikke han så lenge vi har vært sammen, så jeg tror ikke det kan vere noen kjønnsykdom.Jeg bruker Canesten som hjelper noe, men ikke alltid.

I det siste har jeg fått små rifter i kjedens ytterkant, mot endetarmen. Og når mannen min såg etter i sta, så var de akkurat der som jeg ble klipt under den første fødselen min. Hva kan det komme av?

Jeg har også hatt en fødsel seinere, for to år siden, som jeg ikke merker noen plager fra.

I tilegg til liten sexlyst, så tærer dette mye på sexlivet vårt, og mannen min begynner å bli ganske frustrert! Enten har jeg ikke lyst og overskudd, eller så har jeg mensen, eller er sår og klør!

Jeg bruker p-piller nå, men skal på torsdag til legen min, for å sette inn hormonspiral.

Kan jeg få igjen noe av lysten da tror du, eller er det samme hormonene i spiralen som i p-pillene?

Jeg skal også sette inn spiralen under menstruasjonen, da jeg fikk beskjed om at skjeden er mer åpen da. Kan legen liekvel ta prøver av meg, for å finne ut om det er sopp jeg har? Jeg har sjelden denne kløen og svien uner mensen, må jeg har ett "utbrudd" for å finne ut om det er sopp jeg har?

Håper du kan hjelpe meg litt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52706-sopp-og-s%C3%A5rhet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...