Gjest frustret mann Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Vi er begge rundt 30, ingen barn. Vært gift i 2 år, sammen i 6. De første årene hadde vi sex daglig, så ble det 2-3 ganger pr. uke. Men nå har fruen funnet ut at hun ikke har behov oftere enn hver fjerde uke. Denne sexen planlegges, hver 4. lørdag. Vi har diskutert dette mye, jeg savner spontan sex. Vi har vært hos familierådgiver som støttet fruen i at hun ikke behøver å ha sex når hun ikke hadde lyst. Problemet er ikke at hun ikke vil ha lyst mener jeg. Hun har definert for oss begge hvor ofte vi skal ha sex, og det synes jeg er urimelig. Selv om vi har det trivelig og koser med hverandre og i noen tilfeller merker jeg at hun blir kåt så vil hun ikke ha sex hvis det ikke er lørdagen for det. Nå vurderer jeg å finne meg en elskerinne, jeg savner spontanitet, lek og masse lyst. Synes dere jeg er urimelig hvis jeg spør fruen om hva hun synes om det? Ellers har vi det fint sammen, godt vennskap, godt nettverk med familie og venner, og ingen av oss ønsker skilsmisse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52709-fruen-vil-ikke-ha-sex-s%C3%A5-ofte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Jeg mener bestemt at dama bør ta seg litt sammen og tenke på at du skal ha dine behov dekket og! Det er ikke noe jævla offer å stille opp for den du er glad i litt oftere enn en planlagt lørdag i mnd! Sånt fører til at man føleg seg avvist, ikke god nok, fustrert og etterhvert utroskap og skillsisse. Lever man i et forhold får man justere seg etter hverandre, ikke sette seg ned og bestemme at vil ikke jeg så får ikke du, basta! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52709-fruen-vil-ikke-ha-sex-s%C3%A5-ofte/#findComment-211262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Finn deg en elskerinne. En ting er om kona i en periode ikke har sexlyst, men det å planlegge hver fjerde lørdag på den måten der, det virker jo som det komplette vannvidd. Som sagt, finn deg en elskerinne, med god samvittighet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52709-fruen-vil-ikke-ha-sex-s%C3%A5-ofte/#findComment-211315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
glennb Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 HALLLLOOOOOOOO !!!! Og dette sprøytet finner du deg i ? Vet hun ikke at du er mann ?! Hvis hun har lyst på sex hver 4 uke kan hun kjøpe seg en vibrator og gifte seg med en evenukk!!!! Du kan jo forsøke å fortelle henne dette ? Uansett; Dette må du ikke finne deg i. Du undertrykker dine naturlige lyster og behov, du blir grinete og sur. Dette påvirker forholdet, og du det er dårlig for sexlivet det også ! Ikke skaff deg elskerinne heller; Bare dumt. Ta heller mitt råd; Sett foten ned, fortell dama at hun er sammen med en frisk mann på 30 som trenger et spontant og lekent sexliv, ikke planlagt sex hver 4 uke ! Finner dere ikke ut av det; Gå din vei! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52709-fruen-vil-ikke-ha-sex-s%C3%A5-ofte/#findComment-211323 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fint sammen? Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Er du så sikker på at dere har det så fint sammen ,da? Mener ikke å være spydig her, men jeg synes svarene du fikk her var litt for ensidige. Det *kan* rett og slett være at følelsene hennes for deg har kjølnet? Og dette er hennes måte å si fra. Litt feigt, men det mest lettvinte, for da slipper en konfrontasjoner som jo kan bli meget ubehagelige. Ta en prat sammen, og spør henne! For all del - Ingen kvinner liker å ha sex mot sin vilje! Jeg har heller ikke lyst til å ha sex med min mann, men jeg vet at det ikke er noe i veien med sexlysten min.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52709-fruen-vil-ikke-ha-sex-s%C3%A5-ofte/#findComment-211453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BettyBlue Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Jeg mener bestemt at dama bør ta seg litt sammen og tenke på at du skal ha dine behov dekket og! Det er ikke noe jævla offer å stille opp for den du er glad i litt oftere enn en planlagt lørdag i mnd! Sånt fører til at man føleg seg avvist, ikke god nok, fustrert og etterhvert utroskap og skillsisse. Lever man i et forhold får man justere seg etter hverandre, ikke sette seg ned og bestemme at vil ikke jeg så får ikke du, basta! Hvordan er den planlagte sexen da, en gang i måneden? Klarer dere å bli ekte opphisset? Det høres jo ganske kunstig ut og lite spennende. Spontan sex er jo aller best! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52709-fruen-vil-ikke-ha-sex-s%C3%A5-ofte/#findComment-211460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrert mann Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Er du så sikker på at dere har det så fint sammen ,da? Mener ikke å være spydig her, men jeg synes svarene du fikk her var litt for ensidige. Det *kan* rett og slett være at følelsene hennes for deg har kjølnet? Og dette er hennes måte å si fra. Litt feigt, men det mest lettvinte, for da slipper en konfrontasjoner som jo kan bli meget ubehagelige. Ta en prat sammen, og spør henne! For all del - Ingen kvinner liker å ha sex mot sin vilje! Jeg har heller ikke lyst til å ha sex med min mann, men jeg vet at det ikke er noe i veien med sexlysten min.. Ja, vi har det fint sammen. Vi har et meget godt samhold, vi går lange fjellturer sammen, vi har felles interesser som vi dyrker (ski, fisketurer, fjellturer, bøker, bridge m.m.). Vi har det veldig moro sammen og vi ler mye. Jeg har spurt henne om følelsene hennes har endret seg siden hun ikke vil ha sex så ofte men hun forsikrer at hun elsker meg like mye som før. Vi krangler nesten aldri og vi har stor respekt for hverandre, er høflig mot hverandre. Hun er en dame som liker å leve etter timeplan, alt hun (vi) skal gjøre er nøye planlagt og plottet inn på timeplanen. Og hun er nøysom, spiser bare sunn mat, sløser ikke med noe, alt er på stell. Det er nok denne planleggingsiveren hennes som har tatt overtaket. Hun liker ikke spontanitet, og det er forsåvidt greit, men ikke i sexlivet. Jeg skal ta en samtale med henne i helgen og fortelle henne hvordan jeg lider med så lite sex og kanskje gjøre henne oppmerksom på at jeg muligens søker ut etter elskerinner. Det er fint at alle støtter meg i at det er for lite, jeg begynte å lure på om jeg var for krevende, siden familierådgiveren mente at hun måtte få lov til å følge sine lyster uten press fra meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52709-fruen-vil-ikke-ha-sex-s%C3%A5-ofte/#findComment-211464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøffelinøff Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 sex hver 4 uke er helt uutholdelig når man er i et forhold, spør du meg. kan hun være barnslig, så kan vel du og.. når du vet det er den 4 lørdagen så sørger du for at du har "ordnet deg selv" på forhånd, så har du det sinnsykt lange og pirrende forspillet og selvsagt bli hun helt i 7. himmel, og så kler du deg og sier du skal på byen med kameratene dine. men tør jeg spøre hvorfor dere har gått til samtale hvis alt er så fint?... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52709-fruen-vil-ikke-ha-sex-s%C3%A5-ofte/#findComment-211468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frustrert mann Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 sex hver 4 uke er helt uutholdelig når man er i et forhold, spør du meg. kan hun være barnslig, så kan vel du og.. når du vet det er den 4 lørdagen så sørger du for at du har "ordnet deg selv" på forhånd, så har du det sinnsykt lange og pirrende forspillet og selvsagt bli hun helt i 7. himmel, og så kler du deg og sier du skal på byen med kameratene dine. men tør jeg spøre hvorfor dere har gått til samtale hvis alt er så fint?... Vihar gått hos familierådgiver fordi vi var uenig i hvor ofte vi skal ha sex, og om sex skal være spontant eller planlagt. Det var fruen som ønsket disse timene, og hun fikk jo støtte der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52709-fruen-vil-ikke-ha-sex-s%C3%A5-ofte/#findComment-211470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Ja, vi har det fint sammen. Vi har et meget godt samhold, vi går lange fjellturer sammen, vi har felles interesser som vi dyrker (ski, fisketurer, fjellturer, bøker, bridge m.m.). Vi har det veldig moro sammen og vi ler mye. Jeg har spurt henne om følelsene hennes har endret seg siden hun ikke vil ha sex så ofte men hun forsikrer at hun elsker meg like mye som før. Vi krangler nesten aldri og vi har stor respekt for hverandre, er høflig mot hverandre. Hun er en dame som liker å leve etter timeplan, alt hun (vi) skal gjøre er nøye planlagt og plottet inn på timeplanen. Og hun er nøysom, spiser bare sunn mat, sløser ikke med noe, alt er på stell. Det er nok denne planleggingsiveren hennes som har tatt overtaket. Hun liker ikke spontanitet, og det er forsåvidt greit, men ikke i sexlivet. Jeg skal ta en samtale med henne i helgen og fortelle henne hvordan jeg lider med så lite sex og kanskje gjøre henne oppmerksom på at jeg muligens søker ut etter elskerinner. Det er fint at alle støtter meg i at det er for lite, jeg begynte å lure på om jeg var for krevende, siden familierådgiveren mente at hun måtte få lov til å følge sine lyster uten press fra meg. Hei "frustret mann" Siden dere åpenbart har det fint sammen på de andre områdene, så synes jeg du burde forsøke å finne en annen og bedre løsning enn "elskerinner". Sjanene er nemlig veldig store for at det vil ødelegge resten av forholdet også. Én ting er hennes fetish for timeplaner - men den kan du også "bruke". Lag en presang til henne med massasjeoljer, stearinlys, badeoljer, rødvin, osv, osv alt pakket humoristisk inn i - nettopp - timeplaner. Du kan jo sette opp en timeplan for hvor lenge dere skal massere hverandre, og så se hvem som "bryter" (og går videre) først! Ufarliggjør timeplanene ved nettopp å sette ting på spissen, men i en vennskapelig og ufarlig måte. Mener forresten John Cleese var med i en film om dette emnet - "Clockwork" på engelsk. Men bruk massasje, bad med oljer, og fine middager til å overraske henne positivt. Begynn i det små - før du kjøper billetter til en lang-weekend i Barcelona eller Paris. Med andre ord - forfør henne! Du har åpenbart gjort det før, og du kan gjøre det igjen! Lykke til! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52709-fruen-vil-ikke-ha-sex-s%C3%A5-ofte/#findComment-211472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fint sammen? Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Ja, vi har det fint sammen. Vi har et meget godt samhold, vi går lange fjellturer sammen, vi har felles interesser som vi dyrker (ski, fisketurer, fjellturer, bøker, bridge m.m.). Vi har det veldig moro sammen og vi ler mye. Jeg har spurt henne om følelsene hennes har endret seg siden hun ikke vil ha sex så ofte men hun forsikrer at hun elsker meg like mye som før. Vi krangler nesten aldri og vi har stor respekt for hverandre, er høflig mot hverandre. Hun er en dame som liker å leve etter timeplan, alt hun (vi) skal gjøre er nøye planlagt og plottet inn på timeplanen. Og hun er nøysom, spiser bare sunn mat, sløser ikke med noe, alt er på stell. Det er nok denne planleggingsiveren hennes som har tatt overtaket. Hun liker ikke spontanitet, og det er forsåvidt greit, men ikke i sexlivet. Jeg skal ta en samtale med henne i helgen og fortelle henne hvordan jeg lider med så lite sex og kanskje gjøre henne oppmerksom på at jeg muligens søker ut etter elskerinner. Det er fint at alle støtter meg i at det er for lite, jeg begynte å lure på om jeg var for krevende, siden familierådgiveren mente at hun måtte få lov til å følge sine lyster uten press fra meg. Jeg trekker hvert ord tilbake! Merkelig dette...Tror det blir for lettvindt å si hun har for liten sexlyst. Hvis dere har det så fint sammen som du sier, er sex en naturlig del av samspillet forutsatt er begge er friske. Kan det være måten dere har sex på? Har dere god nok tid? Har hun orgasme? LIKER hun sex? Snakker dere om hva dere liker/ikke liker? For all del (min mening), Ikke ødelegg et godt forhold med en elskerinne! Dere elsker hverandre åpenbart - Turn every stone, before you give up!!!!! Gresset er ikke grønnere!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52709-fruen-vil-ikke-ha-sex-s%C3%A5-ofte/#findComment-211487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
innocenta Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Trist å høre at noen har det sånn.. Har fruen din vurdert å gå til psykolog ? Det høres ut som hun har noen tvangstanker, siden hun må planlegge alt. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52709-fruen-vil-ikke-ha-sex-s%C3%A5-ofte/#findComment-211688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Ja, vi har det fint sammen. Vi har et meget godt samhold, vi går lange fjellturer sammen, vi har felles interesser som vi dyrker (ski, fisketurer, fjellturer, bøker, bridge m.m.). Vi har det veldig moro sammen og vi ler mye. Jeg har spurt henne om følelsene hennes har endret seg siden hun ikke vil ha sex så ofte men hun forsikrer at hun elsker meg like mye som før. Vi krangler nesten aldri og vi har stor respekt for hverandre, er høflig mot hverandre. Hun er en dame som liker å leve etter timeplan, alt hun (vi) skal gjøre er nøye planlagt og plottet inn på timeplanen. Og hun er nøysom, spiser bare sunn mat, sløser ikke med noe, alt er på stell. Det er nok denne planleggingsiveren hennes som har tatt overtaket. Hun liker ikke spontanitet, og det er forsåvidt greit, men ikke i sexlivet. Jeg skal ta en samtale med henne i helgen og fortelle henne hvordan jeg lider med så lite sex og kanskje gjøre henne oppmerksom på at jeg muligens søker ut etter elskerinner. Det er fint at alle støtter meg i at det er for lite, jeg begynte å lure på om jeg var for krevende, siden familierådgiveren mente at hun måtte få lov til å følge sine lyster uten press fra meg. Dere trives sammen, har mange felles interesser, stor respekt for hverandre og behandler hverandre høflig. Og dere lever etter en nøye planlagt timeplan. Men hvor er lidenskapen, spontaniteten, krangelen og gråten, usikkerheten og forsoningen? Unnskyld hvis jeg er for direkte, men jeg synes både din kone og forholdet høres temmelig kjølig og kjedelig ut. Og hun har iallfall funnet verdens beste avtenningsresept, med dette hver 4. lørdag-opplegget. Jeg synes ikke det er noen god løsning at du finner deg en elskerinne, men jeg synes du skal bringe temaet på bane, slik at hun forstår hvor frustrert du er. Du sier ingenting om hvordan sexen er når den endelig skjer. Klarer hun å slå seg løs og gi slipp på den skikkelige? Jeg synes det var et godt tips at hun bør vurdere å søke hjelp hos psykolog. Et menneske som aldri kan skeie ut, aldri kan være uskikkelig og spontan og rampete - hun kan umulig ha det helt bra. Problemer i sexlivet handler nesten aldri bare om sexlivet. Din historie er et godt eksempel på det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52709-fruen-vil-ikke-ha-sex-s%C3%A5-ofte/#findComment-212070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shallow_Hal Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Vihar gått hos familierådgiver fordi vi var uenig i hvor ofte vi skal ha sex, og om sex skal være spontant eller planlagt. Det var fruen som ønsket disse timene, og hun fikk jo støtte der. Utfallet ble at dere skulle fortsette å planlegge når??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52709-fruen-vil-ikke-ha-sex-s%C3%A5-ofte/#findComment-212094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøffelinøff Skrevet 10. mai 2002 Del Skrevet 10. mai 2002 Vihar gått hos familierådgiver fordi vi var uenig i hvor ofte vi skal ha sex, og om sex skal være spontant eller planlagt. Det var fruen som ønsket disse timene, og hun fikk jo støtte der. ja...jeg er selv hunkjønn og har aldri hørt om noen som har slike krav-bortsett fra at de vil hver dag, da... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52709-fruen-vil-ikke-ha-sex-s%C3%A5-ofte/#findComment-212596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Våril Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Hvordan er den planlagte sexen da, en gang i måneden? Klarer dere å bli ekte opphisset? Det høres jo ganske kunstig ut og lite spennende. Spontan sex er jo aller best! Jeg tror rett og slett hun har mistet lysten på deg. Hun kan elske deg og være glad i deg, men hun behøver ikke tenne på deg eller ha lyst på deg av den grunn.... Jeg tror hun "gjemmer" seg bak dette med sex hver 4 lørdag... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52709-fruen-vil-ikke-ha-sex-s%C3%A5-ofte/#findComment-214368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klodrik Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 1. Var denne familierådgiveren kvinne ? 2. Hadde din kone samtale med familierådgiveren på forhånd om situasjonen deres ? 3. Hva var familierådgiverens begrunnelse for å støtte din kone og ikke deg ? 4. Var det din kone som valgte ut familierådgiver ? 5. Kan det tenkes at din kone er utro ? 6. Bruker din kone medisiner som demper sex-lysten, f.eks. medisin for å redusere høyt blodtrykk eller antidepressiva ? 7. Er din kone plaget av depresjon ? Har hun depressive handlinger innimellom / det meste av tiden, f.eks. (ønske om) stort materiellt forbruk ? 8. Er du tilstrekkelig nøye med personlig hygiene slik at der ikke er noe som kan være frastøtende ved deg ? 9. Masturberer din kone? I tilfelle hvor ofte ? Dersom du ikke vet det så spør henne rett ut. 10. Har du noen gang vært så sliten eller lignende at du ikke har orket sex når hun hadde tenkt seg det ? I så fall, hvordan reagerte hun da ? 11. Hva var familierådgiverens råd til deg angående sex, at du skulle brenne etter begjær, at du måtte masturbere, finne deg en elskerinne eller at dine behov var irrelevant for ekteskapet ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52709-fruen-vil-ikke-ha-sex-s%C3%A5-ofte/#findComment-220137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.