Gå til innhold

Å lese ektefelles Sms meldinger

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt hvorfor det skulle være så ille å lese partnerens SMS jeg da. Vi leser hverandres om hverandre vi. Når han får en av og til, leser jeg den opp til ham fordi han står med henda i oppvaskvannet eller liknende, og omvendt.

Hvis jeg ikke skulle kunne lese hans, betyr jo det at han skjuler noe for meg, og da er han jo ikke til å stole på. Hvorfor i himmelens navn skal man ha hemmeligheter for hverandre ? Da vil man jo ikke kunne stole på hverandre da?

Hvis SMS'ene hans ikke er noe som "skader" deg, hvorfor skal de da være for his eyes only?

Noen av oss liker å ha litt privatliv.

Fortsetter under...

Det er egentlig ganske "morsomt" å se hvordan man forsøker å bortforklare og ansvarsfraskrive det ektemannen hennes tilsynelatende har gjort, ved å fokusere på hva hun evt. kan ha gjort feil!

Mener du menn er såpass tilbakestående at de ikke er ansvarlige for egne handlinger?

"Jeg var utro, men det er min kones feil?"

*rister på hodet*

Med vennlig hilsen

Det er alltid konas feil når menn er utro. Hun forstår ham bare ikke.... ;-)

Vel, jeg kan ikke si særlig mer enn at jeg er uenig.

Det legitimerer ikke utroskap, men det forklarer det.

Det er jeg helt enig i. Det finnes mange forklaringer (gode og ikke fullt så gode).

Og er det noe en som har vært utro gjerne er veldig flink til (bortsett fra å bedra), så er det å finne gode forklaringer på hvorfor.

Som du sikkert har forstått..........jeg er ikke noen tilhenger av utroskap, det være seg om man har en god eller dårlig forklaring.

Gjest dummeste

Skjønner ikke helt hvorfor det skulle være så ille å lese partnerens SMS jeg da. Vi leser hverandres om hverandre vi. Når han får en av og til, leser jeg den opp til ham fordi han står med henda i oppvaskvannet eller liknende, og omvendt.

Hvis jeg ikke skulle kunne lese hans, betyr jo det at han skjuler noe for meg, og da er han jo ikke til å stole på. Hvorfor i himmelens navn skal man ha hemmeligheter for hverandre ? Da vil man jo ikke kunne stole på hverandre da?

Hvis SMS'ene hans ikke er noe som "skader" deg, hvorfor skal de da være for his eyes only?

Dummeste jeg har hørt!

Det har jo med respekt for dem som sender SMSene / brevene / mailene å gøre at manikke leser disse. Hvis jeg sender en SMS / Brev / mail til noen, er det ikke for at andre skal lese disse.

Gjest aldri si aldri

Men man har gjerne sagt fra om det. Det er ikke dermed sagt at det blir noe mer sex på mannen.

Hva? Mener du at mangel på sex er grunnen til at mannen min har en dame på si? Han har ikke sagt noe om at han får for lite sex. Jeg har inntrykk av at han er fornøyd med sexlivet, har i allefall aldri hørt noe annet.

Dummeste jeg har hørt!

Det har jo med respekt for dem som sender SMSene / brevene / mailene å gøre at manikke leser disse. Hvis jeg sender en SMS / Brev / mail til noen, er det ikke for at andre skal lese disse.

..........nei, like lite som man gifter seg/bor sammen med noen for at andre skal drive å k....e dem.............

Annonse

Hva? Mener du at mangel på sex er grunnen til at mannen min har en dame på si? Han har ikke sagt noe om at han får for lite sex. Jeg har inntrykk av at han er fornøyd med sexlivet, har i allefall aldri hørt noe annet.

Jeg kan da ikke vite om det er slik i ditt tilfelle. Veldig ofte så er mangel på sex grunnen.

Gjest tuvali

Men dette behøver jo ikke å være så alvorlig, gjør det det? En dame lengter etter han og gleder seg til å se han igjen? Hvis han har skrevet det samme tilbake, er det en annen sak, men hvis du ikke aner hvem denne damen er, og han ikke sier noe, er han kanskje bare flau over at han har en beundrerinne han kanskje ikke vil vedkjenne seg, og ser på det som en filleting han ikke behøver å fortelle deg, så du ikke skal uroe deg unødig? Konfronter han og be om en forklaring. Det er da slettes ikke sikkert han er utro?

Gjest aldri si aldri

Men dette behøver jo ikke å være så alvorlig, gjør det det? En dame lengter etter han og gleder seg til å se han igjen? Hvis han har skrevet det samme tilbake, er det en annen sak, men hvis du ikke aner hvem denne damen er, og han ikke sier noe, er han kanskje bare flau over at han har en beundrerinne han kanskje ikke vil vedkjenne seg, og ser på det som en filleting han ikke behøver å fortelle deg, så du ikke skal uroe deg unødig? Konfronter han og be om en forklaring. Det er da slettes ikke sikkert han er utro?

Der var flere meldinger å velge i, meldinger som sa mer enn nok. Alt faller på plass også når jeg tenker over hvor merkelig han har oppført seg den siste tiden.

Gjest 5barnsmor

hei på deg....

Jeg skjønne godt hva du mener. Det er lett å være prinsippfast når man tror alt er bra, men når usikkerheten kommer da kommer også behovet for visshet. Jeg føler virkelig med deg, kan nesten kjenne den kvalmende klumpen i magen. Ser nedover her at man har hengt seg opp i årsaken til utroskap. Vel , jeg synes at en mann som ikke er fornøy uansett grunn bør vente med å dele slik intimitet med en annen til ekteskap er avsluttet. Og vil han ikke avslutte så får han holde buksa igjen. Det er et svik mot sin partner å pleie slik hemmelig kontakt med en annen uansett. Hvis en ikke kan fortelle om det så er det jo fordi en føler at det ikke er riktig. Jeg håper mannen din er ærlig med deg når du nå vet at noe er galt. Og jeg beklager at du har vært nødt å oppleve dette.

*trøsteklem* fra

Gjest esprit

Hei

Føler virkelig med deg og vet at det du går gjennom er forferdelig opprivende.

Jeg er mannen din i vårt fohold. Jeg hadde masse hemmelige sms meldinger på min telefon, samt mailer og alt som er. Hadde først kun et emosjonelt forhold til en kollega. Hadde veldige problemer med å kommunisere med min mann, og da jeg fikk kontakt med denne andre var det helt fantastisk å føle at man ble hørt igjen.

Det uviklet seg mer og mer, og ble til at vi gikk over i et fysisk forhold også. Så leste min mann mine meldinger, og det ble et voldsomt oppgjør.

Jeg syntes det var veldig galt da at han leste meldingene mine. Men han hadde jo rett i at jeg gjorde noe jeg ikke burde. Jeg lurte og løy, og jeg mener at har man ingenting å skjule, så gjør det vel ikke noe at man leser den andres meldinger?

Du må ta et oppgjør med mannen din. Om ikke annet så for å få en forklaring på hvorfor i all verden han er utro, når du jo har trodd at alt var bra.

Ønsker deg lykke til, og håper alt ordner seg til det beste!

Gjest vondt i hodet 365 dager i året

I enkelte tilfeller kan konen være en årsak til at mannen er utro. Om hun har vondt i hodet, er trøtt osv 30 dager i mnd, så blir det jo ikke noe på den stakkars fyren. Menn har ganske store behov på det sexuelle plan og om han ikke kan bli tilfredstilt hjemme, så må han jo gjøre noe med saken.

Hva skal en mann tro når kona skylder på vondt i hodet, mensen, vondt i nakken, sliten, trett osv. 365 dager i året ?

Slik er det for meg ihvertfall. Har ikke hatt sex det siste året og vel så det. (Men jeg har ikke vært utro av den grunn.)

Annonse

terningkast6

Hva mener du egentlig? Selvsagt har jeg spurt meg selv om hvorfor han har behov for å ha en elskerinne. Om jeg har funnet svaret? Nei. Jeg kan ikke begripe hvorfor han holder på slik han tydeligvis gjør. Jeg trodde vi hadde det fint på alle måter, også på det seksuelle om det er noen som lurer på det. Mulig det er spenning han er ute etter kanskje. Uansett skal jeg selvsagt finne ut av dette. Jeg kan jo ikke bare sitte her og la han fortsette dobbeltspillet sitt, eller hva?

Min erfaring er at enkelte menn ganske enkelt er den utro typen, det må jo være spenningen som driver dem når de ellers har det bra på hjemmebane. Det blir jo krise hvis kona oppdager og forlanger skilsmisse på grunn av det, så det må ligge noe annet bak enn vantrivsel hjemme.

Jada, det er sikkert noen kvinner også som er sånn. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...