Gå til innhold

spasmer og medikasjon

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt MS i 5 år, (relapsing remitting).

Etter en lungebet. og UVI i mai, spasmer i ryggen. Har hatt like kraftige spasmer en gang tidligere, i forbindelse med lungebetennelse for 4 år siden. Den gangen forsvant spasmene av seg selv, etter 1 døgn.

Spasmene er så kraftig at jeg blir kvalm og kaster opp. En gang besvimte. Spasmene blir forverret hver gang jeg får en infeksjon.

Bruker nå Sarotex 70 mg. og Paralgin F har en viss effekt. (Har også forsøkt Largactil og Somadril, uten hell). Har ikke hatt noen infeksjon, etter at jeg har begynt med Sarotex. Så jeg lurer på: Finnest det ikke noe som kan gi bedre smertelindring?

Har lest en plass, at Morfin og morfinlignende preparater ikke har noen som helst effekt på spasmer. Stemmer det?

Hilsen en som gruer seg til influensan kommer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5285-spasmer-og-medikasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære anett !

Det er riktig at morfin ikke er å anbefale mot slike symptomer.

Du nevner ikke baklofen (Lioresal) som er det vanligst brukte spasmeløsende middel. Har du prøvd det ?? Ellers finnes det et nytt ikke-registrert alternativ som heter Sirdalud. Men alt dette vet nok nevrologen dn godt om.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5285-spasmer-og-medikasjon/#findComment-28858
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...