Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i 23 uke, og har en måneds tid merket at livmorhalsen er litt mer åpen enn vanlig. Jeg kan få inn første leddet av pekefingeren, så det er vel omtrent 1cm. Synes at den har blitt litt større de siste dagene, men det er jeg litt usikker på. Jeg har aldri vært gravid før. Kan dette bety at jeg føder for tidlig? Burde jeg ta det opp med legen, eller er det vanlig? Er det farlig for fosteret at jeg kjenner etter selv? I såfall hvordan? Dersom det blir infeksjon, hvordan merker jeg det? Jeg føler liksom at jeg må følge med, er redd for at vannet skal gå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52866-%C3%A5pning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tycker inte att du skall undersöka dig i så tidig graviditet. Du behöver inte själv ta ansvar och känna efter mognings och öppningsgrad . Detta skall du lämna över till jordmor eller doktor, om det behövs. För mycket undersökning kan reta livmoderhalsen till både blödning och sammandragningar. Du kommer att känna efter om vattnet går, är du osäker skall du alltid ringa förlossningsavdelningen. Jag ser också i ditt tilläggsinlägg, att du har kynnere, som kommer efter att du rört dig mycket.Försvinner de efter vila, så är dessa helt normala. Lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52866-%C3%A5pning/#findComment-212534
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...