Gå til innhold

Finnes det slanketabletter som virker, Anker?

Anbefalte innlegg

Hei doktor!

Har fulgt med på de forskjellige fora og er svært inetressert i slanketabletter. Har forstått at det eneste som visstnok virker er disse Xenical.

Men de er jo kun for sterkt overvektige?!Og det er ikke jeg!Er interessert i de som trekker utfett og sånn, jeg. Har jo hørt om Redusan og slikt? Kan du anbefale noen slike, eller er det bare lureri???

Håper på svar!Og takk på forhånd.

Fortsetter under...

Jeg er ikke noen ekspert på slanking, bortsett fra at jeg har vært på slankeren siden jeg var 7 år. Jeg tror jeg har brukt nærmere kr. 10 000 de siste tre årene på slankepreparater, og jeg er nå 15 kg. tykkere enn jeg var for tre år siden. Det er helt grusomt, og anbefaler deg heller kost-endring og trening.

Ikke hopp på preparater, det eneste som blir tynnere er lommeboken!!!

Jeg er ikke noen ekspert på slanking, bortsett fra at jeg har vært på slankeren siden jeg var 7 år. Jeg tror jeg har brukt nærmere kr. 10 000 de siste tre årene på slankepreparater, og jeg er nå 15 kg. tykkere enn jeg var for tre år siden. Det er helt grusomt, og anbefaler deg heller kost-endring og trening.

Ikke hopp på preparater, det eneste som blir tynnere er lommeboken!!!

Har gått på Xenical i 6 md. Første tiden gikk jeg ned 10 kg. Fikk en liten sprekk og gikk opp i vekt. Startet igjen, gikk ned litt, så var det stopp. Dermed kom kjempesprekken ! Spiste pillene, 3 pr. dag, og vekta gikk opp. I dag spiser jeg ikke mer av pillene. Det går mye saktere, men Xenical var ikke verdt prisen.(Mosjonerte også regelmessig.) Over 700,00 for 4 uker. Bivirkninger ; luft, fettutskillelse, periodevis diare, men ikke så mye at vekta gikk ned. Tro ikke på reklamen som sier at du kan spise det du vil, og likevel gå ned i vekt. Det stemmer ikke !!! Enig med emu. Legg om på maten og mosjoner mer. Helsestudio, spaserturer i passe tempo, det du selv trives med. Hvis jeg nå skeier ut, prøver jeg å holde det til helga. Hvis man aldri unner seg noe godt, sprekker man ihvertfall. Lykke til !!!

Pål Sand, almenlege

Kjære Staiken.

Det er riktig at Xenical virker vektreduserende.1/3 av det fettet du spiser taes ikke opp i kroppen,men skilles ut i avføringen.Ved store fettholde måltider vil dette medføre fettdiare.Videre vil flere hevde at CLA fettsyrer virker vektreduserende ved å forbrenne forholdsvis mer fett enn muskulatur.Dette kan fåes kjøpt som feks.Tonalin kapsdler i helsekostforretninger.Dokumentasjonen regnes imidlertid som noe tynn.Primært er det imidlertid sundt kosthold og aktivitet som gjelder.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Paal Sand,lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...