Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest kikki

hei! min datter på 9 mnd blir altså så sinna vær kveld jeg skal legge henne, hun sover 30 minutter på formidagen 1 time på etter middagen å kan ha en liten blund mellom der av og til, og legger seg igjen mellom 20 - 20:30 og da begynner rama skriket, hun kan holde på op til en time før hun sovner, dette er veldig slitsomt, jeg har prøvd å synge vogge henne, min man legger henne oppe på brystet sitt noen ganger det hjelper av og til, småe klapp på rompen virker sjelden, når jeg legger meg på kvelden tar jeg henne som oftes med i min seng, dette er noe min mann og jeg trives med og også vår lille datter ;) men hvordan få slutt på denne skrikingen på kvelden ? jeg er råd løs hun får godt med mat før senge tid også, siste grøten i 7 tiden + brystet og brystet igjen før hun legges til sengs, hvorfor skriker hun sånn ? er glad får alle tips jeg får

hilsen kikki

PS: håper sånn på en stille kveld i framtiden :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52997-9-mnd-s%C3%B8vnproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pathos

Regner med innlegget var postet på feil forum, men jeg svarer likevel jeg.

Det virker på meg som om datteren deres trenger å lære seg til å sovne inn. Dette gjøres etter min erfaring best ved å være litt streng en stund.

Det som har fungert på minstemann her hos oss er en variant av skrikemetoden. Vet navnet er veldig belastet, men det fungerer.

Vi legger henne ned, synger fast nattasang, sier god natt og går ut. Når skrikinga begynner lar vi det gå 3 minutter før vi går inn igjen. Da er det å late som om det er første gang vi sier god natt. Legger henne ned, sier god natt og går ut. Dette gjentar vi så mange ganger det er nødvendig. Når hun blir litt roligere, lar vi det gå litt lenger mellom hver gang vi går inn.

Det viktige er å ikke belønne skrikingen hennes ved å trøste henne. Bare vær der for henne. Si rolig og trygt at nå er det natta, og nå må hun sove. Fortell rolig at dere er der og passer på, så hun kan sove.

Jeg vet det føles grusomt å gjøre dette, men det virker. Og jeg tror helt ærlig ikke at barna har vondt av det. Barna lærer tidlig at de kan utnytte oss voksne, og de gjør det så fort de har muligheten. Det er vi som må sette grensene for dem helt fra de er små.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...