Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest malun

Vel, på bildet fra Husfliden-sidene har de hvite strømper til Nordlandsbunaden, så om du bruker det, blir det vel uansett riktig:

http://www.husfliden.no/felles/visdetalj.asp?ID=88&Felt=URL_Bilde_Stor

Jeg brukte også hudfargede strømper til min vestfoldbunad, helt til jeg ble fortalt at det var feil - til den skal man bruke røde eller sorte.

Jeg har lest at man kan bruke både svarte og hvite strømper... Hvite får jeg ikke tak i til i morgen, så da får det bli svarte :-) Håper det ikke er noen bunadfolk som refser meg for det :-)

Takk for hjelpa!

Eg reknar med at dei i gamle dager strikka svarte strömper iblant også.

Mi meining er at ein skal bäre bunaden respektfullt og med sans for tradisjonane, men ein skal også hugse på at bunaden ikkje var ei uniform, så det går sikkert bra.

Konfirmasjon?

Jeg har lest at man kan bruke både svarte og hvite strømper... Hvite får jeg ikke tak i til i morgen, så da får det bli svarte :-) Håper det ikke er noen bunadfolk som refser meg for det :-)

Takk for hjelpa!

Jammen, da bruker du de svarte. :o)

Lykke til, det er vel tvilsomt at bunadsmafiaen angriper deg for noe du "har lov til" å gjøre. ;o)

Annonse

Jammen, da bruker du de svarte. :o)

Lykke til, det er vel tvilsomt at bunadsmafiaen angriper deg for noe du "har lov til" å gjøre. ;o)

Det ble svarte strømper, og etter min mening av det penere enn både hvite og hudfargede :-)

Konfirmasjonen var vellykket og det har vært en fin dag for både konfirmant og familie :-)

Eg reknar med at dei i gamle dager strikka svarte strömper iblant også.

Mi meining er at ein skal bäre bunaden respektfullt og med sans for tradisjonane, men ein skal også hugse på at bunaden ikkje var ei uniform, så det går sikkert bra.

Konfirmasjon?

Det ble svarte strømper, og jeg er sikker på at det står i bunadboken at både hvite og sorte kan brukes. Men jeg skal sjekke det opp :-) Etter min mening ble det best med svarte strømper :-)

Konfirmasjon ja, en veldig vellykket en også :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...