Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Rebekka

Hei! Jeg er gravid i uke 26 og har bekkenløsning. Har hatt det siden første svangerskap. Under fødselen så mener jeg selv at det må ha skjedd noe med halebeinet mitt, for det var så forferdelig vondt etterpå. Lå lenge og trykket på ryggen med føttene i bøyler, slik at det ble veldig mye press på halebeinet. Det endte også med vaakum. Ingen ville se på halebeinet mitt etter fødselen.

Går til manuell terapaut, og sist gang jeg var der så kjente han på halebeinet. Han mente at det stod innover. Grunnen var mente han, at det kanskje hadde blitt knekt under fødselen. Pga. presset under fødselen så har det blitt presset veldig utover, og leddbåndene har blitt kraftig strukket. Så har det sprettet innover når barnet kom ut. Han masserte leddbåndene og det var vanvittig vondt, men har faktisk blitt litt bedre etterpå.

Det jeg er redd for er om halebeinet kan stoppe fødselen denne gangen, siden det jo står innover og dermed stenger? Eller vil det knekke en gang til? Eller sprette på plass?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53094-skjevt-halebein/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det som du säger, stämmer säkert. En del svanskotor/halebein, får sig en liten törn under förlossningen, men detta är inte så vanligt. Vad som kommer att hända under din nästa förlossning, är inte lätt att helt förutspå.

Står den nu lite inåt, så kan kanske barnets huvud, pressa det lite nedåt, och därmed få det bättre på plats igen. Har man varit igenom en förlossning tidigare, så brukar det sällan att bli något problem. Jag tycker att du kan ta upp detta med din jordmor eller doktor. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53094-skjevt-halebein/#findComment-214313
Del på andre sider

• 3 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...