Gå til innhold

Gift og betatt av en annen

Anbefalte innlegg

Gjest - for første gang!

Jeg har vært gift i 3,5 år og nå har jeg for første gang blitt fullstendig betatt av en sjarmerende kollega. Vi har jobbet sammen siden 1. mars og trives med det... Vi ser hverandre mye på jobb, flørter og har det bra sammen. Ingen av oss er interessert i et forhold, men begge tiltrekkes vi av hverandre og vi tenker mye på hverandre utover arbeidstiden og. Jeg vil helst unngå å være betatt fordi det gjør alt så komplisert. Trenger hjelp til å komme meg litt ut av dette, samtidig som jeg fortsatt vil være venn med min kollega. Hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53110-gift-og-betatt-av-en-annen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først må du bestemme deg for hvor du ønsker å være fem år fra nå. Ønsker du å fortsatt være gift med den du har?

Hvis du ønsker det, må du dernest bestemme deg for å være villig til å betale prisen. De fleste som er utro hadde ikke planlagt det. Det er en eller annen form for flørt som tar av.

Det er helt normalt å bli tiltrukket av andre enn sin ektefelle. Særlig sårbar er man i perioder der et forhold skranter. Hvor stabile relasjoner man får på sikt, avhenger av i hvilken grad man er villig til å si nei til slike følelser.

Du kan ikke få begge deler, et godt ekteskap og en god flørt med en annen. Å prøve å få begge deler er begynnelsen til utroskap. Du må velge hva du vil ha og betale prisen.

Ønsker du et godt og varig ekteskap, må du skygge helt unna andre menn du føler deg tiltrukket av. Det være seg i tre dager eller tre år, så lenge som anfallet varer.

Du må altså unngå all kontakt med din kollega så langt det arbeidsmessig er mulig. Flørting er forbudt. Når du merker at du tenker på ham må du erstatte disse tankene med romantiske tanker om / gode minner med din mann. Minn deg selv om at du har alt valgt én mann.

Snakker du med den du er tiltrukket av, så snakk mye positivt om mannen din og eventuelle barn. Hold for all del eventuelle frustrasjoner for deg selv. Det setter både dine og den andres følelser på plass.

La dine følelser for andre menn dø hen. Fornekt ikke at slike følelser finnes, men gi dem heller ikke næring!

Trofasthet er ikke noe som kommer av seg selv. Det må velges, jobbes med og settes stadig på prøve. Det er en pris å betale.

"Hvor-nært-kan-jeg-gå-flammen-før-det-tar-fyr?-leken" ender ofte med noe man i utgangspunktet ikke ønsket. På veien utfor et stup finnes det et punkt der det forsatt går an å snu, og like etterpå punktet der man har mistet kontroll.

Vil du beholde din flotte mann, må du si nei til alle andre samme hvor bra de er. Husk på hvor flott en mann kan virke når man kun får ham i begrensede doser. Det er lett og lure seg selv.

Dette er kanskje ikke et svar du ønsker, men den eneste kuren jeg kjenner som tar utroskap ved roten. Utroskap er altså ikke at du føler deg tiltrukket av en annen, men når du begynner å gjøre valg og handlinger som beveger deg mot den andre i stedet for tilbake til den du en gang har lovet troskap.

med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...