Gå til innhold

Anbefalte innlegg

sommerblomster

Hjelp, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi har vært gjennom 3 forsøk på RH.

Jeg fikk ut få egg 3, 5, 4, men de var ikke mondene. Sistegang brukte jeg høye dose Gonal F(300). Det var flere eggposer der med riktig størrelse, men di var tomme. Er det noen som har samme problemet og har dere blitt gravide ? Vi har vært gift i 9 år, har ikke brukt prevensjon på 11 år. Jeg har aldri vært gravid før. Mensen kommer regelmessig, men jeg har en tett eggleder, legene finer ingen annen feil ved meg. Mannen min har nedsatt spedkvalitet. Jeg har spurt legene og di sier det er ingen ting di kan gjøre.

Er alt håp ute?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53130-trenger-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Harefrøken

Hei.

Jeg har en lignende historie. Har vært gjennom 2 icsi forsøk på RH, hvor resultatet har vært få egg. 1 forsøk (Gonal-f 150 )resulterte i 4 egg, to var umodne ,de andre to ble befruktet, men bare 1 var godt nok for tilbakeføring. 2 forsøk ( gonal-f 300)hadde jeg mange eggposer, men resultatet ble bare 3 egg denne gangen. Også nå ble det tilbakeført 1 egg.

Problemet vårt ligger hos samboeren ( dårlig sædkvalitet), men jeg er tydligvis heller ingen god høne:-) Jeg er overvektig og vet at det kan ha invirkning på eggproduksjonen. Jeg hadde også fra først til andre forsøk (6 mnd) lagt på meg 10 kilo, og i tillegg til de jeg hadde fra før, så tror jeg ikke dette er særlig gunstig for oss. Har også fått beskjed fra legene, om at resultatet kan bli bedre om jeg går ned i vekt. Så for oss er det ikke akktuelt med flere forsøk før jeg har gått ned x antall kilo:-)

Ellers er dette med eggproduksjon forskjellig fra kvinne til kvinne, og noen produserer ikke særlig mange egg. Husker da jeg hadde mitt siste forsøk ( for et år siden i disse dager), så var det ei jente her på DOL som hadde ca 20 eggposer, og det var bare egg i to av dem. Husker ikke hvem det var , så jeg vet heller ikke om det bare skjedde den ene gangene.

Har vel egentlig ingen råd til deg, bortsett fra å spørre legene om de tror dette vil skje neste gang også. Eller om det er noe du kan gjøre.

Lykke til:-)

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53130-trenger-hjelp/#findComment-213853
Del på andre sider

Gjest Alette

Hei.

Jeg har en lignende historie. Har vært gjennom 2 icsi forsøk på RH, hvor resultatet har vært få egg. 1 forsøk (Gonal-f 150 )resulterte i 4 egg, to var umodne ,de andre to ble befruktet, men bare 1 var godt nok for tilbakeføring. 2 forsøk ( gonal-f 300)hadde jeg mange eggposer, men resultatet ble bare 3 egg denne gangen. Også nå ble det tilbakeført 1 egg.

Problemet vårt ligger hos samboeren ( dårlig sædkvalitet), men jeg er tydligvis heller ingen god høne:-) Jeg er overvektig og vet at det kan ha invirkning på eggproduksjonen. Jeg hadde også fra først til andre forsøk (6 mnd) lagt på meg 10 kilo, og i tillegg til de jeg hadde fra før, så tror jeg ikke dette er særlig gunstig for oss. Har også fått beskjed fra legene, om at resultatet kan bli bedre om jeg går ned i vekt. Så for oss er det ikke akktuelt med flere forsøk før jeg har gått ned x antall kilo:-)

Ellers er dette med eggproduksjon forskjellig fra kvinne til kvinne, og noen produserer ikke særlig mange egg. Husker da jeg hadde mitt siste forsøk ( for et år siden i disse dager), så var det ei jente her på DOL som hadde ca 20 eggposer, og det var bare egg i to av dem. Husker ikke hvem det var , så jeg vet heller ikke om det bare skjedde den ene gangene.

Har vel egentlig ingen råd til deg, bortsett fra å spørre legene om de tror dette vil skje neste gang også. Eller om det er noe du kan gjøre.

Lykke til:-)

Hilsen

Hei sommerblomster !:-)

Det kunne nesten ha vært meg som skrev ditt innlegg, bortsett fra at uttak av egg har ligget på 9. Jeg ble gravid på det fjerde forsøket. Før det hadde jeg aldri vært gravid. Så det er fortsatt håp.

Lykke til videre:-)

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53130-trenger-hjelp/#findComment-214179
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...