Terten Skrevet 11. mai 2002 Del Skrevet 11. mai 2002 Har gjennomført IVF to ganger med god eggproduksjon, fin sædkvalitet og innsetting av to "gullegg". I utgangspunktet er vår barnløshet uforklarlig. Så her er det lite å sette fingeren på. MEN vi blir altså ikke gravide. Hva slags erfaringer har andre i samme situasjon mhp. antall forsøk etc.? Lurer bl.a. på hvor mange ganger vi skal prøve. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53152-n%C3%A5r-eggene-ikke-fester-seg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
sats Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Ja, den som har en forklaring på hvorfor eggene ikke fester seg når alt det andre ligger godt tilrette. Selv har jeg gjennomført 3 ICSI forsøk, hvorav ett har resultert i graviditet men dessverre abort i uke 11. De 2 siste forsøkene har vi ikke lykkes, selv om egg og sædkvalitet har vært meget bra ifølge dansk lege. Han har gitt oss 50% sjanse hver gang, og sier vi ikke må gi opp. Vi skal ha vårt fjerde forsøk nå i juli og har også tenkt videre på nummer 5 hvis vi ikke lykkes da heller. For vår del er ønsket om å få eget barn så sterkt at vi kommer til å holde på ganske lenge. Tror ikke det finnes noen forklaring. Min gynekolog sa dessuten at det er større sjanse for å bli gravid med prøverør enn ved vanlig samleie!!!! Det er 25-30% sjanse for å klare det på naturlig vis i hver syklus, og de fleste par må prøve 5-6-7 måneder før de lykkes. Så du har nok noen forsøk igjen, ja..... Eller kanskje lykkes du øyeblikk selv. Ønsker deg lykke til. Mange klemmer fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53152-n%C3%A5r-eggene-ikke-fester-seg/#findComment-214049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
8848 Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 hei Terten! Vi deler også mange av dine tanker og spørsmål: Hvorfor fester ikke eggene seg?? Hva skal til? Med supre egg, fysisk bra form og er forholdsvis unge - legene er positive og det går likevel ikke vår vei:-(( Problemet er vel at ingen har noe fasitsvar på hva som skal til og hvorfor noen ikke lykkes.... noe som resulterer i at vi får enda flere spørsmål. Vi har lurt på hva som er lurt når det gjelder hvile og vi har forsøkt AlbylE og kommer flere gode råd prøver vi vel de også...... Vi er villige til å prøve mye vi prøverørere tror jeg. Måtte bare få ut litt frustrasjon, men kan desverre ikke gi noen gode råd- ville bare si at vi er flere som deler denne frustrasjonen. Lykke til videre! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53152-n%C3%A5r-eggene-ikke-fester-seg/#findComment-214380 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terten Skrevet 13. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2002 Ja, den som har en forklaring på hvorfor eggene ikke fester seg når alt det andre ligger godt tilrette. Selv har jeg gjennomført 3 ICSI forsøk, hvorav ett har resultert i graviditet men dessverre abort i uke 11. De 2 siste forsøkene har vi ikke lykkes, selv om egg og sædkvalitet har vært meget bra ifølge dansk lege. Han har gitt oss 50% sjanse hver gang, og sier vi ikke må gi opp. Vi skal ha vårt fjerde forsøk nå i juli og har også tenkt videre på nummer 5 hvis vi ikke lykkes da heller. For vår del er ønsket om å få eget barn så sterkt at vi kommer til å holde på ganske lenge. Tror ikke det finnes noen forklaring. Min gynekolog sa dessuten at det er større sjanse for å bli gravid med prøverør enn ved vanlig samleie!!!! Det er 25-30% sjanse for å klare det på naturlig vis i hver syklus, og de fleste par må prøve 5-6-7 måneder før de lykkes. Så du har nok noen forsøk igjen, ja..... Eller kanskje lykkes du øyeblikk selv. Ønsker deg lykke til. Mange klemmer fra Hei 8848 og sats, Takk for hyggelige svar. Det er godt å høre at det er flere i samme situasjon der ute. Legen har oppmuntret oss til å prøve igjen også, men må si jeg har blitt litt motløs underveis, og ikke minst sliten av hormoner og nedturer.. Skal nå prøve naturlig syklus-forsøk på RK, så det blir spennende å se hvordan det går. Så får vi bare håpe at det ikke er noen "luringer" som finner ut at man må ha en diagnose for å få støtten tilbake. Det mener jeg ville ramme oss "uforklarlige" på en veldig urettferdig måte. Lykke til videre. Så treffes vi kanskje igjen her inne på forum! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53152-n%C3%A5r-eggene-ikke-fester-seg/#findComment-215362 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.