Gå til innhold

Han enset ikke tårene mine

Anbefalte innlegg

Gjest brister hjertet snart?

Min samboer festet hele natten for noen dager siden. Han kom hjem klokka elleve om morgenen dagen etter(uten å si fra hvor han var). Jeg var veldig bekymret for han og har følt meg psykisk utslitt etter dette. I går skulle han egentlig til byen med en gjeng kompiser. Jeg følte meg vannvittig trist og tom i går, så jeg ba han å vær så snill være hjemme. Men han sa at han nektet fordi han hadde lovd å bli med. Jeg var som sagt svært deprimert og ønsket ikke å være alene så jeg gråt mine modige tårer uten at det bet noe særlig på han. Jeg gråt i to timer. Så utkjørt følte jeg meg. Men han sa at han dro uansett. Etter flere timer ga han seg og kom med en hvit løgn til kompisene sine. Jeg følte meg lettet for jeg var glad for å ikke være alene. Men han var ganske avvisende og misfornøyd hele dagen. Ut på kvelden satt vi og så film og han fikk mange meldinger fra en annen kompis. Plutselig sa han at han ville dra likevel, selv om klokken var elleve. Han lovde på tro og ære at han skulle komme hjem mellom tre og halv fire.

Nå er klokken kvart over ni morgenen etter. Og han er fremdeles ikke kommet. Han svarer heller ikke på mobilen. Jeg har det så utrolig vondt inni meg. Overreagerer jeg? Eller virker han hard som ikke enset tårene mine noe særlig? Føler han seg kanskje kontrollert av meg?

Jeg greier ikke å tenke klart.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53168-han-enset-ikke-t%C3%A5rene-mine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bachus

Jeg tror du må spørre deg selv om du vil ha det slik "forever". Hvis du finner ut at "nei, det vil jeg ikke" så får du stille ham overfor et ultimatum. Men du må være innstilt på å bli alene, tror jeg. For det høres ikke ut som at han bryr seg om deg i særlig grad. Og da er det bedre for deg å komme deg videre med ditt liv snarest mulig.

Men først og fremst må dere prate sammen, det kan være ting med deg som forklarer måten han reagerer på - at han vil "straffe" deg?

Hei!

Samboeren din bryr seg tilsynelatende IKKE om deg, jeg synes det er fælt å si det, men etter å ha lest innlegget ditt er nok dette den eneste konklusjon er jeg redd.

Du, derimot, virker som en reflektert og meget tålmodig person.Jeg tipper du tenker; kommer han til å gå fra meg?

Jeg synes du burde tenke; fortjener HAN å få beholde meg?

Du må huske på at samme hvor fortvilet dette nå kan føles, så finnes det ALLTID noen andre der ute som passer til deg, noen som kan sette pris på deg og noen som kan ta i mot fra deg.

Kom deg videre og finn denne personen!

Lykke til!!!!!

Gjest Shallow_Hal

Vanskelig å si noe definitivt om dette...

Selv om hele situasjonen din virker kjent, merkelig nok.

I den situasjonen som jeg kjenner til er han virkelig glad i henne. Men, har har et lite problem, slik jeg ser det, med å 'binde' seg og slappe av.

Det betyr nok litt for mye for ham, det å være ute med vennene...

Du skulle vel tilfeldigvis ikke hete Linda?

petter smart

Siden du har fått mange støtteerklæringer så får jeg være djevelens advokat.

Selv om det ikke virker som om han bryr seg om deg så kan det ligge mer bak. Hvor lenge har dette pågått, det med at han går ut mens du gråter?

Bruker du å gråte for å få viljen din? I så fall er det ikke rart han er lei. Kjenner kvinner som bruker tårer som et maktmiddel ovenfor menn. Dersom dette er tilfellet og han har gjennomskuet det så er det ikke rart han går ut og eller er frustrert. Selv om tårene dine kanskje er ekte denne gangen.

Gå i deg selv og finn ut om du prøver å kontrollere han, eller om han er en ufølsom drittsekk. Eller noe innimellom der.

• 4 uker senere...

Annonse

Siden du har fått mange støtteerklæringer så får jeg være djevelens advokat.

Selv om det ikke virker som om han bryr seg om deg så kan det ligge mer bak. Hvor lenge har dette pågått, det med at han går ut mens du gråter?

Bruker du å gråte for å få viljen din? I så fall er det ikke rart han er lei. Kjenner kvinner som bruker tårer som et maktmiddel ovenfor menn. Dersom dette er tilfellet og han har gjennomskuet det så er det ikke rart han går ut og eller er frustrert. Selv om tårene dine kanskje er ekte denne gangen.

Gå i deg selv og finn ut om du prøver å kontrollere han, eller om han er en ufølsom drittsekk. Eller noe innimellom der.

kjære petter smart.jeg synes ikke du høres særlig smart ut i det hele tatt.du svarte på innlegget til en jente som hadde det vondt fordi typen hennes dro ut på byen og kom hjem sent på formiddag dagen etter,hvorpå han slett ikke brydde seg om at hun hadde vært bekymret.i et voksent forhold og særlig et forhold der man bor sammen bør man for det første gi beskjed om man kommer sent hjem så den andre slipper å bekymre seg.jeg synes det er bare rett og riktig.selvfølgelig skal man få lov til å dra ut med kompisene,men hvis du snur det på hodet og det hadde vært dama di som hadde dratt på byen (la oss si hver helg) og ikke dukket opp før morgenen etter og ikke brydde seg om at du ikke likte det,men heller dro ut kvelden etter også,da hadde vel ikke du heller likt det noe særlig?puhh,lag setning).jeg tror mange gutter har vasnkelig for å sette seg inn i den andre partens situasjon.greit nok at dere skal ha frihet osv,men i et samboerforhold må man vise hensyn.ellers kan man like gjerne være singel.og det trist hvis man ikke viser noen interesse for eller bryr seg om hva den andre føler at at hun gråter.det er trist det.og til slutt;bare fordi vi jenter har lettere for å gråte for ting så betyr ikke det at vi bruker tårene som makt!

petter smart

kjære petter smart.jeg synes ikke du høres særlig smart ut i det hele tatt.du svarte på innlegget til en jente som hadde det vondt fordi typen hennes dro ut på byen og kom hjem sent på formiddag dagen etter,hvorpå han slett ikke brydde seg om at hun hadde vært bekymret.i et voksent forhold og særlig et forhold der man bor sammen bør man for det første gi beskjed om man kommer sent hjem så den andre slipper å bekymre seg.jeg synes det er bare rett og riktig.selvfølgelig skal man få lov til å dra ut med kompisene,men hvis du snur det på hodet og det hadde vært dama di som hadde dratt på byen (la oss si hver helg) og ikke dukket opp før morgenen etter og ikke brydde seg om at du ikke likte det,men heller dro ut kvelden etter også,da hadde vel ikke du heller likt det noe særlig?puhh,lag setning).jeg tror mange gutter har vasnkelig for å sette seg inn i den andre partens situasjon.greit nok at dere skal ha frihet osv,men i et samboerforhold må man vise hensyn.ellers kan man like gjerne være singel.og det trist hvis man ikke viser noen interesse for eller bryr seg om hva den andre føler at at hun gråter.det er trist det.og til slutt;bare fordi vi jenter har lettere for å gråte for ting så betyr ikke det at vi bruker tårene som makt!

Burde kanskje gå over til å kun kalle meg petter...

Selvfølgelig ville jeg ikke likt at dama mi dro på byen uten meg, ofte og komme sent hjem. Men dersom hun hadde gjort det så må en spørre seg om hvorfor. Noe må jo være galt i forholdet. Kanskje er hun utro, lei av meg. Eller kanskje hun ikke gidder å høre på maset mitt lenger. Hun er redd for at det skal bli nok en diskusjon, så hun drar heller ut for å kose seg med venner.

Prøvde bare å komme med et nytt innspill da alle andre innleggene var uforbeholdne støtteerklæringer. De færreste er flinke til å framstille begge sider av en sak, dermed kan den virke veldig opplagt. Jeg prøver å få henne til å tenke seg litt om. Noe må jo være galt siden dette skjer. Og det KAN være noe med henne og hennes oppførsel.

Burde kanskje gå over til å kun kalle meg petter...

Selvfølgelig ville jeg ikke likt at dama mi dro på byen uten meg, ofte og komme sent hjem. Men dersom hun hadde gjort det så må en spørre seg om hvorfor. Noe må jo være galt i forholdet. Kanskje er hun utro, lei av meg. Eller kanskje hun ikke gidder å høre på maset mitt lenger. Hun er redd for at det skal bli nok en diskusjon, så hun drar heller ut for å kose seg med venner.

Prøvde bare å komme med et nytt innspill da alle andre innleggene var uforbeholdne støtteerklæringer. De færreste er flinke til å framstille begge sider av en sak, dermed kan den virke veldig opplagt. Jeg prøver å få henne til å tenke seg litt om. Noe må jo være galt siden dette skjer. Og det KAN være noe med henne og hennes oppførsel.

Ja,det er fint at du kommer med et innspill som er litt annerledes enn alle de andre.jeg er også enig med deg i at det er noe som ikke er helt bra dersom den ene parten ikke bryr seg om at den andre er lei seg.det viktigste er jo at begge parter trives og har det godt i forholdet.beklager om jeg var litt krass:)ps bare het peter smart du.jeg forhastet meg visst litt:)

petter smart

Ja,det er fint at du kommer med et innspill som er litt annerledes enn alle de andre.jeg er også enig med deg i at det er noe som ikke er helt bra dersom den ene parten ikke bryr seg om at den andre er lei seg.det viktigste er jo at begge parter trives og har det godt i forholdet.beklager om jeg var litt krass:)ps bare het peter smart du.jeg forhastet meg visst litt:)

Nå er ikke du den første som kommenterte smart-delen av navnet mitt.

Men vi er nok egentlig ganske enige.

I utgangspunktet høres ikke fyren helt god ut, men det kan ligge ting bak. Men poenget er vel at sånn kan en ikke ha det. Noe må gjøres, evt avslutte forholdet.

Nå er ikke du den første som kommenterte smart-delen av navnet mitt.

Men vi er nok egentlig ganske enige.

I utgangspunktet høres ikke fyren helt god ut, men det kan ligge ting bak. Men poenget er vel at sånn kan en ikke ha det. Noe må gjøres, evt avslutte forholdet.

Takk for svar.Du virker som en fornuftig og gjennomtenkt (og hyggelig) kar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...