Rhea Silvia Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Så sitter jeg her da med et hode og ansikt som dirrer av smerte. Ikke klarer jeg å ligge, ikke sove, ikke gjøre noen ting. Bihulebetennelse, sa legen og ga meg min andre penicilkur på to uker. Har vert forkjøla i seks uker snart, er blitt behandlet for bronkitt og er ikke blitt bra engang før bihulebetennelsen slo til. Og jeg som aldri bruker å være syk!! Nå er jeg deprimert, er en dårlig mor for de to andre barna mine og bekymret for den lille i magen. Er 19 uker gravid, alt så bra ut på UL for en uke siden, men hvordan virker dette egentlig på fosteret? Synes legen på legevakten var så diffus da jeg spurte. At medisinen skal være ok, er greit, men selve sykdommen hvordan virker den inn? Akkurat nå føles det ikke som om noe kan bli bra! Er virkelig deprimert, det er v el heller ikke bra for fosteret! Bør jeg be om ny UL for å se at alt er ok? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53240-gravid-syk-deprimert-og-bekymra/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Du kan være trygg på at legen din ikke gir deg medisiner (antibiotika) som er skadelig for fosteret. Det er enkelte medisiner som kan være skadelig for fosteret, men dette er noe alle leger er klar over og styrer unna når de har med gravide å gjøre. Hvis du nå ikke blir bedre av bihulebetennelsen din, så er akupunktur kanskje noe du kunne prøvd, hvis du har tilgang på dette der du bor. Jeg forstår at du blir urolig av å være dårlig, men det er synd du skal belemre deg selv med skyldfølelse fordi du ikke helt strekker til som mor i disse dager. Overfor den lille i magen, kan du føler deg trygg. Dette tåler den. Når det gjelder de andre barna dine, håper jeg du har anledning til å få litt avlastning, så du ikke tyner deg selv fullstendig. Hvis du skal bli frisk, er det viktig at du får nok hvile og søvn. Er du i jobb, er det sikkert lurt å få en sykemelding. Snakk med din lege hvis du likevel føler deg usikker på de medisinene du får. God bedring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53240-gravid-syk-deprimert-og-bekymra/#findComment-215712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.