8848 Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Som dere kanskje har sett har vi nettopp skjønt at vi ikke lyktes med ICSI denne gangen heller.... Egentlig ville vi vente til høsten med å gå igang igjen, men når vi nå har muligheten til å ta et fryseforsøk vurderer vi å starte om ikke så lenge. Er det noen som vet hvor lenge vi må vente? Ciconia skriver etter første menstruasjon, men vi vet ikke om det betyr første " normale " mens eller den blødningen jeg nå har etter mislykket forsøk. Er ellers interesset i erfaringer med slike forsøk! :-D Takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53243-frysefors%C3%B8k/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ich Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Hei, først - det var veldig leit høre om det mislykkede forsøket deres! Vi fikk beskjed om at vikunne begynne frysforsøket vårt med en gang etter - dvs menstruasjonen som "beviste" vi ikke var gravide var nok. Jeg hadde fått slik juling av hormoner at jeg ønsket å vente til kroppen fikk roet seg litt til - så vi drøyde frysforsøket i flere sykluser. Vi var veldig slitne. Men så dro vi til Ciconia i oktober, fikk tint fire, alle greide seg, lagt inn tre - alle festet seg, og en slapp taket i uke syv. Jeg har bare gode ting å si om frysforsøk bortsett fra at sjansene er mye lavere, på tross av dette sitter jeg her faktisk med tvillinger i magen i uke 30. Eggene våre hadde ikke engang fortsatt å dele seg, likevel fikk vi slikt et strålende resultat. Lurer du på noe mer er det bare å spørre! klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53243-frysefors%C3%B8k/#findComment-214611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terten Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Hei, På RH mener jeg de ville vente til etter første "normale" menstruasjon, men dette kan jo sykehusene ha ulik praksis på. Tror uansett jeg ville gjort det for å få kroppen sånn rimelig i balanse igjen. For vår del var det ingen av eggene som klarte opptiningen, så det var en skuffelse selvfølgelig. Vær litt forberedt på det, samtidig som vi får krysse fingrene alt vi kan! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53243-frysefors%C3%B8k/#findComment-215375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
larisa Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Har flotte erfaringer med fryseforsøk. For ikke å gjenta meg selv, se svar under «Ute av senga igjen.....» lenger frem på lista. Kan ikke skjønne at Ciconia sier oppstart etter første menstruasjon uansett. Du trenger en scanning hos lokal gynekolog i den nye syklusen rundt 11.dag (avhengig av sykluslengde). Da sjekker man om du holder på å bygge opp en ny follikkel, mao. om kroppen er optimalt beredt. Jeg dro på en slik scanning umiddelbart etter negativt IVF-forsøk (dvs. etter mens), men kjente at slim osv. ikke kom så tidlig som normalt. Gynekologen sa da også at eggstokkene fortsatt var «mer på vei ned enn opp» etter hormonbehandlingen, at det ikke var noen vits i å sette inn egg i den syklusen, og Maigaard var helt enig. Trengte kun den syklusen for å normalisere meg, så var alt som før — dro da til fryseforsøk. Nytt fryseforsøk to måneder etter det igjen — denne gang vellykket. Har altså latt det gå en ekstra måned mellom hver innsetting — tror det er viktig også av mentale grunner å la det gå akkurat så lang tid man føler for — ellers blir det lett for mye stress og fiksering. Viktig å følge sine egne instinkter. Kan også nevne at kosthold, psyke osv. var mer optimalt i forkant av det siste forsøket. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53243-frysefors%C3%B8k/#findComment-232254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
larisa Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Virker som om svar ikke er registrert. Prøver en gang til - beklager hvis det kommer to ganger. Har flotte erfaringer med fryseforsøk: se svar på «Ute av senga igjen...» lenger frem på lista. Man skal ikke uten videre begynne med én gang etter første mens. Forholdene bør være optimale — dvs. du må være i ferd med å modne en follikkel opp mot eggløsningstidspunktet. (Det hender jo visstnok alle kvinner at man en gang i mellom kan ha en syklus uten eggløsning, f.eks. en gang i året.) Din lokale gynekolog tar en scanning rundt 11.dag (avhengig av din gjennomsnittlige sykluslengde) for å se om alt er i orden. Jeg tok en slik scanning i første syklus etter negativt forsøk, men merket på forhånd at eggløsningsslimet ikke kom så tidlig som det pleide. Ganske riktig, gynekologen sa at «eggstokkene var mer på vei ned enn opp» etter forsøket og at det ikke var noen vits i innsetting den måneden (Maigaard var helt enig). Ved neste syklus var kroppen helt i rute igjen. Hadde da negativt fryseforsøk, og hoppet over en måned igjen før neste gang. Viktig - i tillegg til scanningen — at du følger dine egne instinkter, det må ikke bare bli stress og fiksering, det ville iallfall blitt litt heavy for meg å dra til Danmark HVER måned...Viktig å gjøre en hyggelig tur ut av det også! Kjørte altså selv ett IVF + to fryseforsøk på fem måneder, og ble gravid på siste fryseforsøk. Så du trenger ikke vente til høsten — men du bør absolutt ta en scanning før du reiser! Man skal også (tror jeg de fleste praktiserer, «for sikkerhets skyld») sette en profasi før man kommer (ta eggløsningstest først). Men dette bør jo Ciconia forklare deg. (Svend Maigaard har forklart endel om denne «11.dagsscanningen» på «Spør ekspertene» på fub.s hjemmesider (www.fub.no) — riktignok en god stund siden, men gamle svar ligger der ganske lenge tror jeg.) Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53243-frysefors%C3%B8k/#findComment-232256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.