kykkeli Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Jeg mistet min 3 mnd gamle sønn for endel år siden,da jeg ble gravid på nytt visste det seg at babyen hadde samme sykdom som sin bror, så jeg valgte å ta abort. Nå har jeg ny samboer og vi er gravide! For noen måneder siden hadde jeg en kraftig depresjon som jeg fikk medisiner for å komme meg gjennom.Driver nå å trapper ned på medisisnene p.g.a graviditeten( som ikke var helt planlagt) Jeg er redd for at dette svangerskapet kommer til å bli tøfft, delvis pga min bakgrunnshistorie og delvis pga depresjonen. ( endelig kommer jeg til spørsmålet; ) HVa kan jeg "forlange" av oppfølging? -Er overbevist om at ved god oppfølging vil det gå greit å kutte ut medisinene- Og er det mulig å ønske seg jordmor selv om ikke det legesenteret har tilknyttet jordmor-tjeneste? (andre senter i nærheten har dette) Tusen takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53267-oppf%C3%B8lging-i-graviditeten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Det er klart at du med din bakgrunnshistorie må få ekstra oppfølging i svangerskapet. Det skulle bare mangle at du ikke opplever det å gå gravid som en stor påkjenning. Alle gravide føler seg nok mer sårbare enn vanlig, men når man har opplevd å miste et barn samtidig som du har gjennomgått en abort, så vil et nytt svangerskap i tillegg aktualisere de vonde følelsene knyttet til tapet av disse. Jeg vil anta at din depresjon er knyttet til bl.a. sorgen ved å miste barna dine, og at du har sett det nødvendig å bruke medikamenter er helt naturlig. Hvorvidt du bør fortsette på medikamenter i svangerskapet (noe en del gravide faktisk gjør), må du diskutere med din lege, evt. en spesialist. Jeg synes også du skal snakke med din lege om du kan få en henvisning til jordmor, evt. på sykehuset der du skal føde. Tilgang til en psykolog hadde sikkert også vært en god ide, hvis dette lar seg gjøre. Lykke til videre med svangerskapet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53267-oppf%C3%B8lging-i-graviditeten/#findComment-215710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.