Gjest ukjent Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Hei, Jeg lurer på hvor mange feriedager du opptjener når du går i 100% stilling, oh hvor mange du opptjener ved 80 % stilling i måneden? Håper noen kan svare meg på dette...:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Jeg går i 80% stilling med en fridag i uken. Jeg snakket nettopp med personalkontoret om dette, og siden ferieloven sier at man har ferie i 4 uker + en enkeltdag, har jeg også det, men de 4 ukene er da 4-dagers uker og den femte dagen er den vanlige fridagen min. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Edel Skrevet 13. mai 2002 Del Skrevet 13. mai 2002 Det går ikke an å si det på den måten. Dvs. det går jo an, men det du må se på er feriepengegrunnlaget fra i fjor og så ta 10,2 eller 12% av dette. Det er beløpet du får i feriepenger. Så kan du eventuelt regne ut selv hvor mange dager dette tilsvarer i lønn. Men har du feks fri hver fredag i 80% stilling så er jo dette det samme som 5 uker ferie det, fredagen har du fri, men det har du jo uansett..... Dette har du rett på fri, hvor mye som er med lønn har som nevnt utgangspunkt i feriepengegrunnlaget. Har du arbeidet som nå i hele fjor så skal det være ca likt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.