Gå til innhold

Sterk hodepine, som ikke går over.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en jente på 28 år. Helt siden jeg var liten (barneskolen) har jeg vært plaget av mye hodepine. Den gang viftet både foreldre,venner og helsesøster på skolen bort alt "maset" mitt angående hodepinen. De mente jeg var hypokonder.

En periode i livet mitt forsvant hodepinen litt, men de siste årene har den blusset opp noe kraftig. Det føles som om hele nakken strammer seg og jeg får store muskelklumper i nakken. Dette gjør at jeg ser dårlig når jeg får disse anfallene, (det skumrer foran øynene mine) nakken sprenger og hodet banker kolosalt. Det siste halvannet året har jeg gått til akupunktur og det har holdt det litt under sjakk, mot at jeg gikk der en gang i måneden. I begynnelsen var det meget ofte. Nå ser det ikke ut til at akupunkturen har noen virkning mer. Det banker konstant i hodet, og jeg begynner å bli desperat på en dag uten hodepine. Sist jeg ikke hadde hodepine var for to uker siden. Med hodepinen mener jeg ikke svak banking, men ordentlig verk og pakker med paracet som heller ikke har noen virkning. Nå begynner jeg å lure på om det ligger noe mer enn bare stramme muskler i nakken. Det kan da ikke være normalt å være så mye plaget?

Håper inderlig du har en formening om dette.

Takk på forhånd. Det hadde vært godt å få livet sitt tilbake.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5338-sterk-hodepine-som-ikke-g%C3%A5r-over/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære gap !

Det finnes neppe noen enkle løsninger på et så vanskelig problem. Et første skritt er å legge helt bort alle "pakkene med Paracet", fordi kontinuerlig tilførsel av smertestillende midler setter hjernens egne smertedempende mekanismer ut av spill - og dermed får man det vi på fagspråket kaller "medikament-indusert hodepine".

Kronisk daglig hodepine er et svært problem for ca 3 % av befolkningen. Bortsett fra å kutte ut hyppig tilførsel av smertestillende midler (som aldri bør tas oftere enn 2-3 dager per uke), har mange hjelp av fysioterapi med avspenningsøvelser - og du bør vel ha fast kontakt med en lege som kan diskutere problemet med deg. Der finnes f.eks. enkelte medikamenter som tatt på fast basis (hver kveld) kan hjelpe noen (Sarotex er et eksempel).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...