Gjest Fortvilet Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Tidligere har det hendt at enkelte kamerater har kalt meg homo, uten at jeg har tatt det særlig seriøst. Jeg har tenkt at grunnen er fordi jeg ikke har hatt kjæreste på en lang stund. Men det siste året har jeg opplevd at fremmede har kommet med samme bemerkningen, og jeg har til og med opplevd å bli forsøkt sjekket opp av en homofil. Det virker også som om foreldrene mine misstenker det samme. Dette er utrolig deprimerende, jeg føler at alle ser på meg som homofil. Jeg har mistet mye av gleden med å gå ut i helgene, familiesammenkomster er blitt en plage og mitt sosiale liv er snudd fra fryd til tankefull uhygge. Når merker man om man er homofil? Kan slikt komme frem etter hvert, eller begynner man å se på gutter når andre begynner å se på jenter? Kan jeg være det uten å vite det selv ennå? Jeg har jo vært sammen med flere jenter tidligere, fantasiene mine dreier seg om jenter, og jeg savner ei å være sammen med. Men hvordan skal jeg få meg dame hvis alle tror jeg er homo? Hvordan skal jeg reagere når noen kommer med slike anklager? Det blir liksom så dumt å bare nekte. Håper noen kan komme med noen gode og oppmuntrende råd, det trenger jeg virkelig. Jeg er kvalm og alt virker som en vond drøm. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53575-hjelp-ikke-homo-men-hetero/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
avil Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Blei litt forvirra av innlegget ditt, for det virker som om du er blitt i tvil om du er homo eller hetero fordi et par venner/ukjente har trodd du var homo???? Uansett: En venn av med, som er veldig pen og velstelt, men som ikke hadde hatt kjæreste noensinne, fikk spørsmålet om han var homo. Da hadde vel "alle"lenge hatt mistanke om at det var sånn. Han svarte "Nei, jeg er ulykkelig heterofil". Vennen som hadde spurt syns det var et godt svar, og fortalte det til alle andre, og så ble myten om vår "homofile" venn stanset. Når det gjelder å få kjæreste: Du trenger jo bare møte 1 jente som liker DEG, så er det vel likegyldig om andre innbilte seg du var homo? Og hvis "alle" tror du er homo: Det er mange jenter som liker homofile menn, og blir forelsket i en god venn "de ikke kan få"....kanskje ikke det dummeste å være "homo"? Trøst deg også med at folk flest tror en mann er homo fordi han er velstelt, vakker, holder tingene sine i orden, har god smak, god sangstemme og er flink å danse. Hvor ille er det egentlig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53575-hjelp-ikke-homo-men-hetero/#findComment-216290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Hei hei! Fortvilv ikke! ; ) Hvis du drømmer om jenter, og savner ei jente er du uten tvil hetro.. Du må ikke la deg "rakke ned på" av andre eller la dem gjøre deg ulykkelig. Bare blås i det! Du ER jo ikke homo, og hva så om du var det? Når det gjelder å sinne seg dame, er det mange jenter som liker litt femi gutter.. Så lenge du er en hyggelig gutt med glimt i øyet og selvtillitt (viktig!!!) så finner du deg garantert dame. Du burde kanskej droppe lilla skjorte når du skal ut... Ønsker deg i hvert fall lykke til! Og si som avil råder deg.. "Ulykkelig hetro" eller bare singel hetro.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53575-hjelp-ikke-homo-men-hetero/#findComment-216379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bård Skrevet 14. mai 2002 Del Skrevet 14. mai 2002 Jeg er homo, og du høres ikke spesielt homo ut på meg (i tilfelle du er i tvil). Det eneste må være hvis fantasiene dine om jenter bare handler om at det er "kos" med jenter, men at du egentlig aldri har blitt KÅT av å se på/tenke på/ta på f.eks. puppene til ei jente, eller ved tanken på å ha samleie med ei jente (men på den annan side kan det da være at du kan bli kåt av synet av eller tanken på f.eks. en naken guttekropp, eller at en gutt runker deg e.l.). I så fall kan det være at du egentlig bare "liker jenter" fordi du har blitt oppdratt til å tenke at det er jenter som er "det riktige" for gutter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53575-hjelp-ikke-homo-men-hetero/#findComment-217235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lazza Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Blei litt forvirra av innlegget ditt, for det virker som om du er blitt i tvil om du er homo eller hetero fordi et par venner/ukjente har trodd du var homo???? Uansett: En venn av med, som er veldig pen og velstelt, men som ikke hadde hatt kjæreste noensinne, fikk spørsmålet om han var homo. Da hadde vel "alle"lenge hatt mistanke om at det var sånn. Han svarte "Nei, jeg er ulykkelig heterofil". Vennen som hadde spurt syns det var et godt svar, og fortalte det til alle andre, og så ble myten om vår "homofile" venn stanset. Når det gjelder å få kjæreste: Du trenger jo bare møte 1 jente som liker DEG, så er det vel likegyldig om andre innbilte seg du var homo? Og hvis "alle" tror du er homo: Det er mange jenter som liker homofile menn, og blir forelsket i en god venn "de ikke kan få"....kanskje ikke det dummeste å være "homo"? Trøst deg også med at folk flest tror en mann er homo fordi han er velstelt, vakker, holder tingene sine i orden, har god smak, god sangstemme og er flink å danse. Hvor ille er det egentlig? Hei fortvilet. De fleste svarene du har fått er gode og representerer hva jeg ville ha fortalt deg. Men la meg gripe fatt i noen få elementer. Noen påpeker at det å bli kalt homo ikke er noe problem. Det er det i høyeste grad for deg, og da hjelper det lite og si at det ikke er det. Og la meg presisere; Det er ikke noe galt i å være homo, snarere tvert i mot, men du er det ikke, og vil heller ikke bli assosiert i den retningen. Menneskets velbefinnende ligger i hvordan de sosiale omgivelser responderer. Du føler deg dårlig fordi du blir kalt homo av din sosiale omgangskrets. Og den følelsen vet jeg av erfaring er svært ødeleggende. Det er blitt skummelt å være enslig gutt i dagens samfunn. Folks kreativitet strekker da ikke lengre til enn å stemple andre som homo. At en kanskje ønsker å være alene, ikke finner den rette eller prøver å finne seg selv før en finner andre blir totalt irrelevant. En singel gutt, i hvertfall en kjekk en, må være homo eller bifil. Hurra for verden......... Jeg tror ikke du er homo, men dine refleksjoner over det motsatte gjør meg litt i tvil. Kun du selv vet det, eller kommer til å bli bevisst din legning over tid. Selv den sterkeste bevisste eller ubevisste fortrengning klarer ikke å undertrykke seksuell legning. Nok om det. Jeg tror ikke du er homo. Kan ikke gi noen løsning på problemet ditt. Prøv å gi blanke f.. i omgivelsene. Søk om så til de personer som ikke stiller spørsmåltegn ved deg. Det er ikke bare å ta opp problemet heller. Har bare en tendens til å balle på seg. Kanskje humor er løsningen. Du får prøve deg fram. Ønsker deg lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53575-hjelp-ikke-homo-men-hetero/#findComment-219610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fortvilet Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Hei fortvilet. De fleste svarene du har fått er gode og representerer hva jeg ville ha fortalt deg. Men la meg gripe fatt i noen få elementer. Noen påpeker at det å bli kalt homo ikke er noe problem. Det er det i høyeste grad for deg, og da hjelper det lite og si at det ikke er det. Og la meg presisere; Det er ikke noe galt i å være homo, snarere tvert i mot, men du er det ikke, og vil heller ikke bli assosiert i den retningen. Menneskets velbefinnende ligger i hvordan de sosiale omgivelser responderer. Du føler deg dårlig fordi du blir kalt homo av din sosiale omgangskrets. Og den følelsen vet jeg av erfaring er svært ødeleggende. Det er blitt skummelt å være enslig gutt i dagens samfunn. Folks kreativitet strekker da ikke lengre til enn å stemple andre som homo. At en kanskje ønsker å være alene, ikke finner den rette eller prøver å finne seg selv før en finner andre blir totalt irrelevant. En singel gutt, i hvertfall en kjekk en, må være homo eller bifil. Hurra for verden......... Jeg tror ikke du er homo, men dine refleksjoner over det motsatte gjør meg litt i tvil. Kun du selv vet det, eller kommer til å bli bevisst din legning over tid. Selv den sterkeste bevisste eller ubevisste fortrengning klarer ikke å undertrykke seksuell legning. Nok om det. Jeg tror ikke du er homo. Kan ikke gi noen løsning på problemet ditt. Prøv å gi blanke f.. i omgivelsene. Søk om så til de personer som ikke stiller spørsmåltegn ved deg. Det er ikke bare å ta opp problemet heller. Har bare en tendens til å balle på seg. Kanskje humor er løsningen. Du får prøve deg fram. Ønsker deg lykke til. Takk skal du ha. Likte delen om samfunnets dommere, hurra for dem. Det lettet litt på trykket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53575-hjelp-ikke-homo-men-hetero/#findComment-221661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.