Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Var hos min første sjekk hos oppfølgende gyn. før vi skal til Maigaard i uke 24. Han var meget skeptisk til Menogon og sa at det var ett skritt tilbake. Det er den medisinen man brukte før Puregon og Gonal F kom på markedet sa han. Det er ikke så rent som puregon og er dessuten fremstilt av urin!? Mer bivirkninger er det også sa han! Jeg må si jeg ble litt sjokkert og spurte hva han mente om bivirkn. men da ville han ikke si mer. "Bare glem det" sa han. Enten er han sponset av legemidddelindustrien eller så vet jeg ikke. Synes det var litt unødvendig å komme med slike utsagn for å bare skape bekymring. Har dere som har brukt menogon merket noe mer bivirkninger enn andre medisiner?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53582-flere-bivirkninger-av-menogon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vanessa1

Hei Kul.

Jeg brukte Menogon på mitt forsøk og hadde svært lite bivirkninger. Men jeg tror det er individuelt på hvordan en responderer på disse preparatene. Nå er dette mitt første forsøk og jeg har ingen andre produkter å sammenlikne med.

Når det gjelder legen som informerte deg at Menogon ikke var så bra preparat synes jeg oppførte seg på en svært uproffesjonell måte. Han er nok kjøpt og betalt av legemiddelindustrien....

Min lege fortalte at Menogon er fremstilt på en "naturlig" måte av overgangsaldrende kvinners urin. Ok. Høres ekkelt ut, men det er effektivt nok. I tillegg er det billigere. Det er mulig du må sette en sprøyte eller to ekstra, men når en kan spare mange tusenlapper på dette så er det jo ok. Gonal F er til sammenlikning med Menogon kunstig fremstilt og er derfor dyrere. Det er en smule mer effektivt, men det er mange veier til målet.

Ikke bekymre deg, danskene vet hva de gjør. Faktisk måtte jeg ta 4 sprøyter ekstra etter Menogonen min var oppbrukt fordi jeg var så vanskelig å stimulere.(hadde vært kjekt på visst på forhånd). Skikkelig surt å måtte kjøpe Gonal F-doser til 1000 kroner dagen. Det ble fire tusen ekstra (noe hele Menogonpakken jeg fikk fra Danmark kostet til sammen).

Nå er jeg på rugedag 3 og håper mine to egg vil feste seg. Ønsker deg lykke til kul.

Hei

Jeg har brukt menogon i 9 dager og merker ingen bivirkninger:-)

Jeg er imidlertid litt skuffet over min reaksjon på denne medisinen. Bruker ganske stor dose, men har produsert lite allikevel...

så neste gang tror jeg at jeg skal tilbake til de "vanlige"...

klem fra

Gjest Rakel

Jeg er overbevist om at legene er kjøpt og betalt av legemiddelindustrien, og jeg er overbevist om at viktig informasjon om bivirkninger bevisst blir tilbakehold for pasientene.

Dette er et råttent game, og jeg synes det er skremmende med tanke på alt vi ikke vet.

Vi må huske at dette er dyre medisiner som blir solgt i store kvanta, så mye penger står på spill.

Jeg skriver ikke dette for og skremme noen, men det er sunnt med en viss skepsis.

Er det forresten noen steder det går an og undersøke dette nærmere?noen som vet?

Harefrøken

Hei Kul.

Jeg brukte Menogon på mitt forsøk og hadde svært lite bivirkninger. Men jeg tror det er individuelt på hvordan en responderer på disse preparatene. Nå er dette mitt første forsøk og jeg har ingen andre produkter å sammenlikne med.

Når det gjelder legen som informerte deg at Menogon ikke var så bra preparat synes jeg oppførte seg på en svært uproffesjonell måte. Han er nok kjøpt og betalt av legemiddelindustrien....

Min lege fortalte at Menogon er fremstilt på en "naturlig" måte av overgangsaldrende kvinners urin. Ok. Høres ekkelt ut, men det er effektivt nok. I tillegg er det billigere. Det er mulig du må sette en sprøyte eller to ekstra, men når en kan spare mange tusenlapper på dette så er det jo ok. Gonal F er til sammenlikning med Menogon kunstig fremstilt og er derfor dyrere. Det er en smule mer effektivt, men det er mange veier til målet.

Ikke bekymre deg, danskene vet hva de gjør. Faktisk måtte jeg ta 4 sprøyter ekstra etter Menogonen min var oppbrukt fordi jeg var så vanskelig å stimulere.(hadde vært kjekt på visst på forhånd). Skikkelig surt å måtte kjøpe Gonal F-doser til 1000 kroner dagen. Det ble fire tusen ekstra (noe hele Menogonpakken jeg fikk fra Danmark kostet til sammen).

Nå er jeg på rugedag 3 og håper mine to egg vil feste seg. Ønsker deg lykke til kul.

Hei.

Det stemmer som legene din sa at menogon var det de brukt før gonal-f/puregon kom.

Her kommer et svar Maigaard har gitt på fub sine sider ang menogon

"Det er således, at medicinen faktisk ikke er billigere i Danmark, men i stedet for at anvende de såkaldt gensplejsede FSH præparater som Gonal F eller Puregon, findes der også et præparat på markedet, som hedder Menogon.

Dette er også FSH hormon –blot fremstillet på anden vis, nemlig ved udtræk fra gravide kvinders urin i overgangsalderen.

Den type præparater var de eneste, der blev anvendt til prøverørsbehandling indtil for få år siden, hvor de nyere gensplejsede præparater kom på markedet.

Menogon er registreret i Danmark, men ikke i Norge.

Det er noget billigere, så ved at anvende dette præparat kan medicinudgiften cirka halveres.

Den situation, der nu er i Norge, hvor man betaler fuldt pris for medicien, gør det interessant, at der findes et præparat, der er meget billigere.

Prisen for Menogon vil være cirka 4.500 kr."

Med venlig hilsen

Svend Maigaard

Maigaard Fertilitetsklinik

Det går vel litt mer på pris på medisiner, men det var litt info om menogon der også.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...