Gjest Skjelven Skrevet 15. juli 2000 Del Skrevet 15. juli 2000 Jeg er en gutt på 20år som har litt problemer med at fingrene mine skjelver når jeg prøver å holde dem i ro, ikke noe voldtsomt men likevel. Det er vel ikke normalt dette for en ung mann som meg ? Faktisk har jeg hatt dette problemet i minst 3-4 år nå, og det er ganske irriterende og flaut å få kommentarer fra venner og familie om at jeg ikke klarer å holde fingrene i ro. Det er akkurat som om jeg har fått sånn gammal-manns skjelving bare det at det ikke er SÅ voldtsomt. Jeg er veldig redd at skjelvingen kan bli verre og at den kanskje sprer seg. Jeg må opplyse at jeg har muligens bechterew og tar ingen medisiner for dette. Allergi har jeg også (pollen/støv). Bechterewen merker jeg i nesten alle ledd! Særlig i rygg, nakke, skuldrer og knær. Det knirker fra leddene og det gjør vondt. Jeg kan også ha verk i leddene selv når jeg slapper av, men mest i forbindelse med trening (særlig når jeg tøyer ut). -Hva er denne skjelvingen for noe ? En sykdom ? -Kan skjelvingen skyldes Bechterewen ? -Hva kan jeg gjøre ? Kan jeg få noe medisin mot dette ? -Er det mulig å bli kvitt skjelvingen helt eller delvis ? -Kan skjelvingen bli verre når jeg blir eldre ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/536-skjelving-p%C3%A5-fingrene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, lege Skrevet 15. juli 2000 Del Skrevet 15. juli 2000 Det kan være forskjellige årsaker til skjelving på hendene. Stress og nervøsitet er kanskje den vanligste årsaken hos yngre, men det finnes også nevrologiske lidelser som årsak. Jeg tror ikke det er noen direkte sammenheng med Bechterew. Tabletter i gruppen betablokkere kan motvirke skjelving. Disse er på resept. Du må nok til lege både dersom du vil prøve medisin og dersom du vil ha en grundigere vurdering av hva årsaken til skjelvingen kan være.Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg med legen din. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/536-skjelving-p%C3%A5-fingrene/#findComment-1580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.