Gå til innhold

tisser blod

Anbefalte innlegg

Jeg tisser blod!!! Nesten som ved menstruasjon,bortsett fra at det blør bare når jeg tisser. Og blodet er lyserødt på papiret.

Skal ikke ha menstruasjon nå.

Kan også til tider kjenne en intens sviende smerte på venstre side,men det er bare av og til,så jeg vet ikke om det har noen sammenheng. Hva kan dette være??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5360-tisser-blod/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg nesten redd for å gå til lege. Jeg brukte ikke bind i natt i og med at jeg bare blødde når jeg tisset. I dag tidlig var det litt blod øverst på låret som jeg måtte vaske vekk,og det slo meg hvor annerledes dette blodet her er i sammenligning med menstruasjonsblod.

Dette blodet her er mørkere når det størkner og litt mer tykt og klebrig. I tilegg er det luktfritt og minner VELDIG om vanlig rent blod.

Det verste sjokket kom da jeg skulle tisse. Jeg satte meg godt tilbake på setet og kikket litt ned når jeg tisset,for jeg ville ha med meg hva som skjedde,slik at jeg kan si ifra til en eventuelt lege.

Det virket som om det hade samlet seg opp blod om natten,før først fosset det ut massevis av blod og når alt var ute tisset jeg ren urin uten antydning til blod. Det var liksom så snålt, alt gikk så brått over fra meget mørkt rødt til klar og blank urin... Hva i all verden er det som skjer med meg???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5360-tisser-blod/#findComment-29008
Del på andre sider

Nå er jeg nesten redd for å gå til lege. Jeg brukte ikke bind i natt i og med at jeg bare blødde når jeg tisset. I dag tidlig var det litt blod øverst på låret som jeg måtte vaske vekk,og det slo meg hvor annerledes dette blodet her er i sammenligning med menstruasjonsblod.

Dette blodet her er mørkere når det størkner og litt mer tykt og klebrig. I tilegg er det luktfritt og minner VELDIG om vanlig rent blod.

Det verste sjokket kom da jeg skulle tisse. Jeg satte meg godt tilbake på setet og kikket litt ned når jeg tisset,for jeg ville ha med meg hva som skjedde,slik at jeg kan si ifra til en eventuelt lege.

Det virket som om det hade samlet seg opp blod om natten,før først fosset det ut massevis av blod og når alt var ute tisset jeg ren urin uten antydning til blod. Det var liksom så snålt, alt gikk så brått over fra meget mørkt rødt til klar og blank urin... Hva i all verden er det som skjer med meg???

Du bør ikke vente til legen her svarer. Dra til nærmeste lege, helst legevakt, og få sjekket hva det kan være. Skriver ikke for å skremme deg, men slike blødninger må du ikke gå ubehandlet med.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5360-tisser-blod/#findComment-29010
Del på andre sider

Du har helt sikkert fått nyrebekkenbetennelse! Kom deg til legen med en gang!! Så du får behandling.

God bedring!!

mvh (en som har opplevd det selv)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5360-tisser-blod/#findComment-29037
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lege Nina Lindstad

Til sossen vedr blod i urin.

Blod i urin og svie ved vannlating, gjerne også hyppig vannlating kan være tegn på en urinveis-infeksjon. Ta med en urinprøve til legen din. Dersom denne ikke viser noe, kan det være aktuelt å sjekke på clamydia-smitte også.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spesialist allmennmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5360-tisser-blod/#findComment-29269
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad

Til sossen. Dette høres ut som en urinveis-infeksjon som irriterer blæreveggen såpass at det blir blødning. En antibiotika-kur hjelper raskt; håper du allerede har fått hjelp.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spesialist allmennmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5360-tisser-blod/#findComment-29274
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...