Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Dere kjenner sikkert ikke nicket mitt, for jeg har ikke vært så mye her inne, men jeg prøver meg frempå med et spm.

Jeg har PCOS og har prøvd å bli gravid ved naturmetoden i ca. fire år. Jeg fikk bekreftet PCOS-diagnosen i fjor sommer etter å ha lurt på det i noen år. Nå har jeg gått på et par pergotimekurer uten resultat, og venter på innkalling til laparaskopi.

Hvilke forventninger skal jeg ha til dette? Nå er jeg egentlig så langt nede i forhold til dette, at jeg nærmest ser på laparaskopien som totalt bortkastet, fordi jeg ikke tør ha forventninger. Men det skader sikkert ikke å ha en mer positiv holdning når jeg skal inn i det jeg kaller fase 3 av "få barn prosjektet" mitt.

Hvilke erfaringer har dere? Hvordan var operasjonen?

Takknemlig for svar og oppmuntringer!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53665-laparaskopi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har PCO og har nylig gått gjennom et vellykket ivf. I flere år skjønte jeg at det var noe galt bl.a. pga. svært sjelden menstruasjon. Jeg fikk diagnosen PCO og tenkte ikke så mye over det, før tanken på barn meldte seg. Da snudde plutselig legene. Det er bare å gå hjem og prøve. Jeg hadde lyst til å skrike at de skulle høre på meg og hjelpe meg. Først da jeg hadde tatt lapraskopi og fikk det svart på hvitt snudde legene rundt. Etter dette ble jeg søkt inn til prøverørsbehandling, og sitter her i dag en måned på vei og kan ikke tro helt at dette har skjedd meg. Så for meg var lapraskopien den tingen som satte fart i sakene.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53665-laparaskopi/#findComment-216931
Del på andre sider

Hei!

Tenkte jeg skulle dele min erfaring med deg. Hadde lap. i fjor sommer etter en utredning som tok over 1 år. Lap. viste at jeg hadde endometriose, så dette var antagelig årsaken til ufr. barnløshet.

Selve operasjonen gikk greit, fikk full narkose og reiste hjem samme dag.

Nå, 1 år etterpå, er jeg gravid etter første IVF forsøk.

Jeg har en venninne som fikk 2 barn med "vanlig" måte etter lap. samt en kusine som fikk to barn med IVF og 1 barn etter "vanlig" måte 7-8 år etter første graviditet m. IVF etter lap.

Hold motet oppe - og lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53665-laparaskopi/#findComment-217716
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...