Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg lurer på om noen kan anbefale meg en flink og hyggelig lege for videre IVF forsøk. Jeg er tilknyttet Ciconia i Århus, og skal vel fortrinnsvis bruke en av deres leger.

Min nåværende lege er uhøflig og ufølsom, og jeg er heller ikke "imponert" over hans faglige kvalifikasjoner. Nesten hver gang jeg har vært hos ham har jeg begynt å gråte og det er derfor tungt for meg å gå til ham. Jeg er veldig takknemmelig for tilbakemeldinger fra dere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53719-erfaringer-med-leger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Kajo :o)

Huff og huff!! Enig med deg i at du må få byttet lege. Du mener gynekolog her i Norge, som skal foreta alle undersøkelser i forb. med forsøk i DK? (puh..det ble en lang setning)?

Jeg går til en veldig dyktig og koselig en, som jeg anbefaler på det varmeste. men det kommer jo an på hvor du bor da?

Du må gjerne maile meg:

[email protected]

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53719-erfaringer-med-leger/#findComment-217483
Del på andre sider

Huff og huff!! Enig med deg i at du må få byttet lege. Du mener gynekolog her i Norge, som skal foreta alle undersøkelser i forb. med forsøk i DK? (puh..det ble en lang setning)?

Jeg går til en veldig dyktig og koselig en, som jeg anbefaler på det varmeste. men det kommer jo an på hvor du bor da?

Du må gjerne maile meg:

[email protected]

Klem fra

Hei Trollmor!

Jeg glemte jo å skrive hvor jeg bor! Det er Oslo. Er litt fjern om dagen, sorry. Hvor holder legen din til? Høres ut som du har vært heldig. Jeg har sagt fra til Ciconia at jeg vil bytte lege, og det var helt OK. Regner med at de vil foreslå en annen lege, men tenkte jeg skulle undersøke litt selv først.

Har problemer med mailsystemet, men sender deg en mail så fort systemet er i orden igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53719-erfaringer-med-leger/#findComment-217492
Del på andre sider

Hei Trollmor!

Jeg glemte jo å skrive hvor jeg bor! Det er Oslo. Er litt fjern om dagen, sorry. Hvor holder legen din til? Høres ut som du har vært heldig. Jeg har sagt fra til Ciconia at jeg vil bytte lege, og det var helt OK. Regner med at de vil foreslå en annen lege, men tenkte jeg skulle undersøke litt selv først.

Har problemer med mailsystemet, men sender deg en mail så fort systemet er i orden igjen.

Jeg bor på Sørlandet, så da er det kanskje ikke så aktuellt for deg å reise så langt for lege besøk? Men det er nesten så det hadde vært værdt det ;o)

Jeg har ikke lyst til å legge ut navnet hans her, men fint hvis du kan sende en mail etterhvert.

hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53719-erfaringer-med-leger/#findComment-217936
Del på andre sider

Hei.

jeg ville bare si at i motsetning til monabh så er jeg MEGET fornøyd med Blakstad og jeg har nå gått til henne i ett år.

Faglig dyktigere infertilitetsspeialist får du ikke. Hun er påpasselig som en smed og tar masse kontroller slik at alt skjer til rett tid. Høflig er hun i absolutt tilstrekkelig grad. Og hun ble kjempeglad for at forsøket lykkes (jeg er nå 16+3) og har tatt seg god tid på alle gravidkontrollene.

Og maken til hennes kontaktnett med klinikker i utlandet finner du ikke.

Det som mange har problemer med i forhold til henne, er

1. det er ofte forsinkelser før man kommer inn til timen. Men det er fordi hun har mange pasienter og hun tar dem til hyppige kontroller.

2. ved kontroller er det raskt inn og raskt ut og ikke lagt opp til pratetime. Du må selv passe på å få stilt spørsmål. Jeg har alltid fått greie/korte svar.

Men er det viktig for deg med en spesielt hyggelig lege, så har du allerede fått anbefalt en fra Trollmor.

Lykke til !

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53719-erfaringer-med-leger/#findComment-218055
Del på andre sider

Annonse

Hei.

jeg ville bare si at i motsetning til monabh så er jeg MEGET fornøyd med Blakstad og jeg har nå gått til henne i ett år.

Faglig dyktigere infertilitetsspeialist får du ikke. Hun er påpasselig som en smed og tar masse kontroller slik at alt skjer til rett tid. Høflig er hun i absolutt tilstrekkelig grad. Og hun ble kjempeglad for at forsøket lykkes (jeg er nå 16+3) og har tatt seg god tid på alle gravidkontrollene.

Og maken til hennes kontaktnett med klinikker i utlandet finner du ikke.

Det som mange har problemer med i forhold til henne, er

1. det er ofte forsinkelser før man kommer inn til timen. Men det er fordi hun har mange pasienter og hun tar dem til hyppige kontroller.

2. ved kontroller er det raskt inn og raskt ut og ikke lagt opp til pratetime. Du må selv passe på å få stilt spørsmål. Jeg har alltid fått greie/korte svar.

Men er det viktig for deg med en spesielt hyggelig lege, så har du allerede fått anbefalt en fra Trollmor.

Lykke til !

Hilsen

Jeg går nå hos Blakstad for 3. gang, hun er superdyktig! Eneste som irriterr vettet av meg er alle forsinkelsene, men det skyldes at hun tar inn sånne som oss som bare MÅ HA ha ekstra UL'er i forb. med ass.befr. Så å stikke av fra jobben en time og si man skal i banken er umulig, det tar minst 2 timer hos henne. Men jeg stoler 100% på henne, og det er det som er viktig for meg!!!

Stor klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53719-erfaringer-med-leger/#findComment-218341
Del på andre sider

Gjest miss6ty

Heisann !!

Har ikke mye erfaring, men vil si at jeg ville ikke brukt Blakstad.

Merethe Blakstad driver med vanlige G-undersøkelser også, og jeg har vært der i forbindelse med det.Det er laaang ventetid der!

Jeg liker henne ikke, hun er stressa og humørsyk.Den ene dagen blid som sola,den neste det motsatte.

Men som det skrives her, hun er veldig dyktig og kan nok faget sitt, og det er nok ok for den som bærer over med humørsyka hennes.

Hvem er den fæle gynekologen da kajo?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53719-erfaringer-med-leger/#findComment-218523
Del på andre sider

Hei !

Takk for tilbakemeldingene. Det virker som svært mange her går hos Blakstad. Det viktigste for meg er selvfølgelig de faglige kvalifikasjonene til legen. Men, min lege har hele tiden vært veldig negativ på mine vegne (i motsetning til Ciconia), og selv om det er bra å være realistisk er det også viktig å ha en lege som ikke er så negativ at hele motivasjonen til IVF behandling blir helt borte. Min lege har sannsynligvis ikke tatt alle de prøver han skulle. Ifølge sykehuset må jeg ha hatt en stoffskiftesykdom i over et halvt år. De mener dette burde ha vært undersøkt tidligere, dvs. før jeg startet opp med mine forsøk. Dette kan ses enkelt på en blodprøve og er en grunn til nedsatt fertilitet. Legen sa etter forrige forsøk at nå kunne vi nærmest bare gi opp og han hadde ikke planer om å foreta seg noen undersøkelser før jeg måtte selv ta dette opp. Vet ikke om andre leger gjør dette, men siden det er så enkelt å konstatere bør det være rutine. Blir irritert av å tenke på at vi har kastet bort nærmere 70.000 totalt på våre 2 første forsøk, og enda verre utsatt kroppen for hormoner og div. nedturer psykisk sett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53719-erfaringer-med-leger/#findComment-218604
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...