VIMSY Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Vil først takke for at dere har svart raskt og seriøst på mine tidligere spørsmål. Håper dette blir det siste spørsmålet jeg trenger å stille for denne gang. Jeg er nå 11 dager over termin. Var hos legen i dag for å sjekke at alt står bra til. Det ble foretatt ultralyd for å se om det var nok fostervann, noe det var. Det virket som om barnet hadde det bra. Hun foretok også en innvendig undersøkelse for å sjekke modenhet. Det viste seg at det var umodent. Er det vanlig såpass mange dager over termin? Fikk beskjed om å kontakte sykehuset om noen dager dersom det ikke setter i gang for en sjekk av barnets hjerteaktivitet. Hun mente det ikke var ønskelig å sette i gang fødselen når det enda ikke var begynt å modnes fordi det kunne ende med at fødselen ville dra ut i tid og at dette kunne ende med keisersnitt. Hvordan er vanlig praksis når det gjelder igangsetting av fødsel dersom man tidligere har gjennomgått et keisersnitt? Er det mulig at fødselen allikevel ikke er langt unna selv om det foreløpig er umodent? Håper på svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53867-overtid-og-igangsetting/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
vin Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Så lenge det er umodent tror jeg nok at det vil ta dager før det blir noen fødsel! Jeg fikk satt i gang fødslen i uke 31 +2 og forventet meg en skikkelig lang fødsel pga at jeg var veldig umoden da. Jeg fikk en gele klokken 12 00 på dagen , fikk noen maserier og så satte de lite drypp klokken 15 00 og klokken 18 00 hadde vi fått henne! Det var litt vondere enn vanlig fødsel , men ikke noe lengere eller så mye vanskeligere! Ønsker deg lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53867-overtid-og-igangsetting/#findComment-218415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Hvis jeg forstår deg rett, så har du tidligere hatt en keisersnitt og at dette blir din andre fødsel. I såfall må man forholde seg til dette med tanke på evt. igangsetting. Man er noe tilbakeholdne med å sette igang fødsler nå livmoren har gjennomgått et inngrep tidligere, noe som kan medføre komplikasjoner. Enkelte ganger ved igangsetting av rier, blir disse så kraftige og ukontrollerbare at påkjenningen på livmoren kan bli i kraftigste laget hvis man tidligere har hatt keisersnitt. Det er mulig de har litt forskjellig praksis ang. dette på de forskjellige sykehusene i landet, men jeg vet at dette er et tema som blir diskutert. Jeg er imidlertid enig med det legen på sykehuset sa om at det beste er at du kommer spontant i fødsel hvis barnet er i god form, selv om det innebærer at du går ennå litt lenger over termin. Selv om det er umodne forhold fremdeles, så kan dette fort endre seg hvis du begynner med litt rier. Jeg har hørt at enkelte har hatt glede av akupunktur for å få fart på det hele. Hvis du har tilgang på en erfaren akupunktør, kan du forhøre deg om vedkommende har erfaring med slikt. Lykke til med fødselen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/53867-overtid-og-igangsetting/#findComment-219664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.