Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg (28 år) sluttet med p-piller (trionetta) i slutten av januar. Fikk mensen etter 29 dager. Har siden fått mensen regelmessig (28 dager) bortsett fra siste hvor syklusen var på 33 dager.

Mensen har endret seg både i forhold til før jeg begynte med p-piller og ved p-pille bruk. Nå blør jeg friskt blod de to første dagene (liten blødning), deretter enda mindre rød/brun blødning i 1 dag, liten brun blødning i 1 dag og 2 dager med lysbrun spotting. Jeg har noen menssmerter første dag når mensen har kommet i gang, men de gir seg ved å ta en paracet.

Før jeg begynte med p-piller (6 år siden) varte mensen i 5-7 dager (friskt blod hele tiden) med kraftige menssmerter og sykluslengde på 5-6 uker.

Når jeg brukte p-piller hadde jeg mensen i ca 5 dager, litt brun spotting siste dag, ingen menssmerter, sykluslengde på 4 uker.

Jeg har sjekket om jeg har eggløsning de to siste månedene (eggløsningstest og temp.) og det har jeg.

1.Hva kan det komme av at jeg har så merkelig mens nå?

2.Er hormombalansen min ikke kommet ordentlig i gang ennå etter p-pille slutt selv om jeg har fått mensen tilbake?

3.Kan jeg ha for lavt progesteronnivå?

4.Bør jeg oppsøke lege/gynekolog?

5.Vi prøver å få barn. Kan denne rare mensen tyde på at ikke alt er som det skal og at vi derfor ikke har lykkes ennå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53880-mens-og-p-pille-slutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

1. Jeg synes din menstruasjon lyder helt normal.

2. Når du har eggløsning er alt i ordne med hormoner

3. Hvorfor skulle du ha det? Man diskuterer om progesteronmangel er et reelt problem og er ikke enige.

4. Hvorfor skulle du oppsøke lege når alt virker normalt?

5. Hvis du ikke har oppnår graviditet på et år kan du søke lege.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53880-mens-og-p-pille-slutt/#findComment-218672
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...