Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan nesten ikke tro det, men av to eggposer var det ett egg da jeg var på uttak i går, og i dag fikk jeg vite at dette ene egget så veldig bra ut og var blitt befruktet! Skal på innsetting i morgen. Dette er første forsøk, så alt er nytt. Er det noen med mer erfaring som kan fortelle litt om prosessen videre; er det spesielle hensyn som må tas etter innsetting, hvor store er sjansene for å lykkes når egget først er satt tilbake, hva kan skje... og når vet man noe mer om hvordan det har gått? Er kjempespent og tør nesten ikke håpe... - Alle gode råd mottas med takk! Er det noen andre som står rett foran innsetting, forresten?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53911-innsetting-i-morgen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:-)

Så flott at du fikk ett egg å sette tilbake:-) Det er jo kun det som skal til veit du !!

Høres jo ut som du har gode sjanser nå siden egget ditt var fint !!

Etter egginnsetting så skal du leve mest mulig som normalt, prøve å pleie deg selv mest mulig, sett av tid til deg selv og sørg for å ha det bra. Oppsøk gjerne ting/mennesker som gir deg positiv energi og som gjør deg godt, hold deg unna det motsatte.

Vær måteholden med alkohol og ikke røyk (kutt isåfall ned til et minimum).

Ta det gjerne litt ekstra med ro samme dag som innsetting. Men ellers så kan du gjøre det meste som vanlig. Dette er de råd jeg har fått ved mine 4 forsøk.

Du vet om du er gravid ca 15 dager fra i morgen, altså fra innsettingsdagen, da kan du ta en hjemmetest (clearblue som kjøpes på apoteket).

Man kan imidlertid få menstruasjon noen dager før dette dersom man ikke er gravid. Man kan også få mens-lignende blødninger selv om man er gravid, så ingen vits å tolke hverken det ene eller det andre før man har tatt en grav.test.

Når det gjelder symptomer så er det svært få som merker noe tegn så tidlig i svangerskapet, man kan få ømme bryster, være trett og slapp, dette kan like gjerne komme av de medikamenter man bruker ...

Når det gjelder suksessrater så er dette helt avhengig av alder, diagnose, eggkvalitet osv osv, men i gjennomsnitt så har man ca 25-30% sjanse for å oppnå graviditet ved hvert forsøk. Dette er bittelitt over/høyere enn mulighetene ved naturmetoden ved hver syklus.

SÅ med andre ord, du har 14-15 av de mest spennende dagene foran deg.

Ønsker deg masse lykke til !!

PS! jeg skal til UL i morgen for å se omm eggene mine er blitt store nok for uttak. , hvilke jeg regner med, og da blir det nok uttak om 2-3 dager :-)))

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53911-innsetting-i-morgen/#findComment-218703
Del på andre sider

Gjest Krepsen30

Hei Sid2, håper alt er bra med deg. Jeg fikk vite i går at det var 37% sjanse for å lykkes når egg ble satt tilbakesatt. Jeg fikk også beskjed om å leve som normalt men jeg burde unngå husrengjøringen første dag. Det tok jeg som et tegn på å ta det litt mer med ro til å begynne med.

Ellers bør du ta Folsyre (det tar du kanskje allerede) og så kan du jo leve som en skikkelig gravid og stolt dame - det gjøre jeg :o) Inntil menstruasjonen eventuelt kommer så er jeg gravid og det er du også!

Lykke til med rugingen. Jeg fikk tilbake 2 egg på lørdag og skal ta graviditetstest 5. juni.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53911-innsetting-i-morgen/#findComment-221038
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...