Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 23 aar gammel og sluttet for 5-6 mnd siden med p-pillen Diane (ikke fordi jeg proever aa bli gravid men rett og slett fordi jeg bor i utlandet og min resept er i Norge) Det som bekymrer meg litt er at jeg etter sluttet med p-pillen har hatt saa fryktelig vondt under mensen. Jeg fikk mensen tilbake ca 3 mnd etter jeg sluttet med p-pillen og har hatt den relativt regelmessig etter da. Jeg bloer ikke spesielt mye. Jeg har bare vondt akkurat de foerste par timen naar jeg faar mensen, det kjennes ut som en konstant krampe, og jeg begynner aa svette voldsomt og sist gang klarte jeg ikke helt aa se normalt (antakeligvis fordi jeg blir ganske redd). Hadde aldri noe spesielt vondt naar jeg gikk paa p-piller (naa tar jeg noen temmelig sterke smertestillend) Kan huske at jeg hadde ganske store smerter foer jeg begynte paa p-piller ca 4 aar siden, men aldri i denne skalaen.

Spoersmaalet er vel om jeg trenger aa bekymre meg og komme meg til lege, eller om jeg bare skal vente etpar mnd til jeg skal hjem til Norge en tur og begynne paa pillen igjen?

Leah

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53973-smerter-og-mensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Mange unge kvinner har store menstruasjonssmerter, spesielt før de får barn. Da hjelper p-piller godt, men du kan også forsøke medikamenter av typen NSAIDs som du sikkert kan kjøpe uten resept, også i utlandet. Det skulle ikke være nødvendig å søke lege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53973-smerter-og-mensen/#findComment-221686
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...