Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Det jeg skal spørre om nå er litt innviklet. Det gjelder p-piller og ubeskyttet sex.

Jeg går på p-pillene Trionetta. For å hoppe over mens, fikk jeg vite at jeg bare skulle fortsette med de gule pillene, og deretter hoppe over på de hvite-slik at jeg fikk mensen. Med dette kunne jeg da altså bare utsette den en uke. Da jeg hadde begynt på de hvite-fikk jeg vite at jeg hadde gjort feil, og at jeg måtte starte på nytt brett med en gang. Dette resulterte da i at jeg fikk mensen, mens jeg gikk på de røde pillene. Da mensen var over-hadde jeg ubeskyttet sex. Fikk vite at det ikke var så veldig lurt, og kjøpte meg en angrepille med det samme. Den er tatt og alt gikk bra. Det jeg egentlig lurte på var om hvike sjanser jeg har for å likevel være gravid`?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53985-innviklet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det var helt unødvendig å ta angre-pille for du var godt beskyttet hele tiden. Du tok av en eller annen grunn ikke alle store hvite, så da burde du være ekstra beskyttet.

For en annen gang: utsetter man mensen med de gule tabletter, så tar man etterpå de store hvite og så begynner man på neste brett. Men det er ikke direkte feil det du gjorde.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/53985-innviklet/#findComment-221722
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...