Gå til innhold

Når snur barnet seg?... Redd for evt. setefødsel

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på sv.skapskontroll i dag. Jeg er 31+1, i følge legen, og barnet ligger i seteleie. Jeg er andregangsfødende; når er det vanlig at barnet snur seg/at hodet fester seg? Tror min første snudde seg i uke 32. Har mareritt om setefødsel - for DET er IKKE kroppen min bygget for! *gulp* Heldigvis skal jeg på ekstra UL om noen uker, for sikkerhets skyld - men jeg er urolig, da jeg tenker mye på om dette kan bli setefødsel=keisersnitt. Hvor mange % barn ligger i seteleie/ hvor mange av disse typer fødsler ender med keisersnitt?

Fortsetter under...

Hej!

Jeg er ingen ekspert, men jeg var på kontroll i går (30+2). Jordmor kunne da fortelle at min lille har snudd seg med hodet nedover, men at det fortsatt er så mye plass der at den kan snu seg igjen.. Jeg spurte om setefödsle. Iflg. henne så vil de i uke 35 sjekke. Om den ikke har snudd seg da, vil de på sykehuset snu den "manuellt"... Jeg slo meg til ro med det svaret.. Håper at du får svar fra en jordmor. Venter spent på svaret jeg også..

Lykke til!

Gjest Pathos

Min venninnes baby snudde seg fra seteleie til hodeleie i uke 39. Hun var førstegangsfødende!

Tror det meste er mulig.

JEg endte opp med keisersnitt. Prøvde manuell snuing i uke 35, men uten hell,.

Kjerringråd: Ligge med hodet ned og kroppen opp i minst 3x20 minutter pr dag.

Akunpunktur har hjulpet mange.

Det homeopatiske midlet Pulsatilla har også hjulpet flere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...