Gå til innhold

Sex-allergi -Gro Isaxen

Anbefalte innlegg

Gjest Mariamøy

Jeg har et lite problem. Det er det at jeg er jomfru, og ser på sex som noe negativt skittent, slemt og skummelt. Min egen sexualitet er noe som helst bør utslettes og kastes i ildsjøen. Tenker jeg.

Jeg er snart 24 år. Jeg har aldri hatt en partner, og undrer meg over at ejg er såpass lite interessert i sex som jeg er.

Bare av og til -en skjelden gang.. Men det ville vært helt utelukket å prøve ut legningen min.

Jeg ønsker å være som alle andre.

Prøve ut ting. Det er ikke det at jeg ikke får noen. Men at jeg mitt "overjeg" sier nei.. dette er galt.

Da jeg var 9 - 14 år opplevde jeg periodevis overgrep, ikke store overgrep. Men jeg opplevde at eldre gutter prøvde seg på meg og viste sexuell interesse. Han ene brukte hendene til å beføle meg under trusa. Også ble jeg lokket til å vise meg naken foran tre-fire gutter.

Altså ikke svære overtramp.

Jeg lurer på om det kan være dette som har gjort til at jeg ser på sex i dag som slemt. Og at jeg ikke klarer å kvitte meg med skittenhetstanken.

Jeg har følt sexuellt begjær overfor en person som jeg var forkavet forelsket i, men stort sett ikke noe mer.

Byr sjansen seg noen gang vil jeg sansynligvis bli stoppet av mine egne strenge regler.

"Sex er galt... tilogmed i ekteskap..og det beste hadde vært om det ikke fantes... "

Jeg håper du kan gi meg et seriøst svar.

For jeg tenker mye på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54248-sex-allergi-gro-isaxen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Kjære Mariamøy!

Tror du trenger hjelp for å komme over ditt syn på sex. Din reaksjon er svært vanlig blant personer som har opplevd overgrep. Det som skjedde i din barndom høres feil ut siden de andre som deltok var eldre enn deg og du ikke ble med fordi du var nygsjerrig eller var med på leken. Selv om opplevelsene høres ganske harmløse ut er det hvordan du opplevde situasjonene som teller.

Om du i ettertid har følt at det som skjedde var galt og det har fått deg til å få et syn på at sex er skittent, bør du søke hjelp. I første omgang kan du kanskje få respons fra likesinnede om du legger inn innlegget ditt på forum for overgrep. I neste omgang kan du få hjelp fra det profesjonelle hjelpeapparatet. Om du snakker med legen din kan han/hun gi deg videre henvisning. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54248-sex-allergi-gro-isaxen/#findComment-221780
Del på andre sider

Gjest nor&ned

Det er normalt at folk som ikke har prøvd seg seksuelt føler en viss frykt for dette. ressultatet av denne frykten kan varriere fra person til person. noe som er vanlig er at man tenker mye på sex, og hvor man står. dette spessielt siden det er mye sexuelt press dagens hværdag.

jeg må bare få si at sex er en vidunderlig ting som bør oppleves og erfares av alle. samleie er en helt naturlig ting, vi er skapt for det.

å utforske seg selv kan kanskje være en ide, for å bli mer sikker på seg selv.

slik vil du kanskje se at det ikke er forkastelig, men godt!

håper dette hjalp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54248-sex-allergi-gro-isaxen/#findComment-225957
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...