tie Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Har tidligere hatt innlegg ang. p-pillen Yasmin som jeg begynte på i beg. mars. Er nå snart ferdi med brett nr. 3, og har forsatt mange småblødninger i løpet av brettet. Jeg hadde spiral i 1 1/2 mnd. etter at jeg begynte med p-piller (kobberspiral), men fikk fjernet denne i midten av april. Har altså nå brukt 1 1/2 brett etter at jeg fjerna spiralen, og har fortsatt slike småblødninger. Er dette vanlig? Er dette en bivirkning som kan gi seg etter en stund? Er ellers veldig fornøyd med p-pillene og har ikke så veldig lyst til å slutte. Har tidligere forsøkt Trionette, men da blødde jeg mye hele mnd., Eugynon og Conludag, men la på meg av disse og fikk mye væske i kroppen. Med kobberspiral har jeg kjempekraftige mensblødninger, hadde spiralen i drøyt to år, med like store blødninger (ca. 14 dager) hver gang. Jeg bruker ellers medikamenter pga. Bektrew, har akkurat begynt på Celebra 200 mg.x2. Er en kvinne på 25 år, har ett barn på 2 1/2 år og er sunn og frisk ellers. Svært takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54253-yasmin-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest frøkena Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Jeg har de samme plagene. De blir faktisk bare værre og værre. Har brukt Yasmin i 3 mnd nå. Fra før fikk jeg blødninger av Diane, Eugunom.......Plagsomme greier - i tillegg får jeg vondt i magen. Jeg skal iallefall bytte merke. Av å lese i forumet, virker det som mange har de samme plagene med Yasmin.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54253-yasmin-igjen/#findComment-221066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 BLØDNING I MELLOM MENSTRUASJONENE Årsak til blødning ved samleie eller mellomblødninger kan være det man betegner som en "ektopi". Det betyr at den slimhinne som finnes på innsiden av livmorhalsen (i kanalen) har vokst ut på overflaten, utsiden av livmorhalsen. Det skyldes østrogenhormonets påvirkning og ses derfor både ved bruk av p-pille og hos gravide (og også hos andre kvinner!). Denne slimhinne er blodrik og tynn og blør lett ved berøring (som gynekologisk undersøkelse, samleie, hard avføring). Det er helt ufarlig. Få legen til å undersøke om du har en slik forandring. I noen tilfeller kan man med laser få den bort, men ofte vokser slimhinnen ut igjen etter noen tid. Pensling har ingen effekt. Det er heller ikke uvanlig at det kan komme blødning på eggløsningstidspunktet (to uker før mensen kommer), det skyldes hormonelle forhold. Med p-pille kan det komme blødninger i utide, evt kan man bytte til annet merke. I sjeldne tilfeller kan det være andre unormale forhold på livmorhalsen, både godartede og ondartede, eller det kan være betennelse i livmor og evt eggledere. Det er derfor viktig med en undersøkelse før man slår seg til ro. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54253-yasmin-igjen/#findComment-221735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.