Gamle_Trine Skrevet 30. september 2000 Del Skrevet 30. september 2000 Har akkurat lest en bok om tarmrensing. I boka hevder fortatteren, Robert Gray, at det hos alle som ikke lever på en svært streng diett, avleires gammel avføring i tarmen. Denne avleiringen får store konsekvenser for personen og er skyld i mye sykdom og ubehag. Løsningen på dette problemet er tarmrensing og forfatteren beskriver ulike metoder for dette. Han har selv utviklet noen produkter som muliggjør tarmrensing uten spesiell diett og med lite innsats pr. dag. Har selv hatt problemer med magen og fordøyelsen hele livet og kunne tenkt meg å prøve dette, men er selvsagt usikker på hvor godt dette er undersøkt, om det kan være skadelig m.m. Har noen vært borti dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5432-tarmrensing/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lege Nina Lindstad Skrevet 30. september 2000 Del Skrevet 30. september 2000 Til gamle-trine vedr. tarmrensing. Først kan man være litt skeptisk, og tenke på at forfatteren sannsynligvis har økonomisk fordel av å selge produktene sine. Videre kan man være konservativ, å tenke at "naturen/tarmen" selv er laget netopp for å klare seg selv. Imidlertid er vårt moderne kosthold svært annerledes fra det tarmen vår er laget for å kunne håndtere, mindre fiber, mer fett, mindre frukt/grønt, mer bearbeidet mat og mer stillesitting gjør at tarmen jobber tregere. Daglig avføring bør tilstrebes. Jeg har lite erfaring med tarmskylling, men har hørt at mange føler seg vel etterpå. Er imidlertid litt redd for at jevnlig skylling gjør at tarmen blir enda "latere" og ikke gidder å jobbe selv, slik at det er vanskelig å slutte med skyllingene igjen. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spesialist allmennmedisin og idrettslege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5432-tarmrensing/#findComment-29414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tarm guri Skrevet 1. oktober 2000 Del Skrevet 1. oktober 2000 er veldig nysgjerrig selv, jeg! tror det er noe i det, men det er visst veldig dyrt, og hva da hvis man blir avhengig... det var ihvertfall bra at legen ikke var helt imot!! en jeg kjenner har kjøpt noe på apoteket som skyller nederste del av tarmen. har ikke sett det (utstyret), men tror det er en pose som henges på doveggen og fylles med vann, og så er det noe slange-system med klemme. hvis ikke jeg husker feil kosta det rundt 1500 kroner. har selv irritabel tykktarm, og synes det hjelper bra å få ut det "første" (bruker mye mikrolax). alt koster, og et slikt apparat blir jo en engangsinvestering. flere kan bruke samme apparat (dog ikke samtidig!), man må bare ha hver sin tube. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5432-tarmrensing/#findComment-29521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.