Gå til innhold

Rar mens

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg er en jente på 28 år. For halvannet år siden sluttet jeg på p-pillen etter å ha gått på den i ca 6 år. Etter dette fikk jeg raskt tilbake regelmesig mens. Det siste halve året har imidlertid blødningene blitt svært svake og i den siste perioden kom kun litt brunaktig utflod i 3-4 dager. Jeg er derfor bekymret for at det er noe galt med min hormonproduksjon. Engstelsen er særlig knyttet opp mot at min søster for en tid tilbake fikk beskjed om at hun var kommet i overgangsalderen, hun var da 29 år! Det er usikkert akkurat når hun kom i overgangsalderen siden hun i mange år har gått på p-piller eller p-sprøyte. Kan legge til at min mor enda ikke har kommet i overgangsalderen i en alder av 53 år.

Er svak men et tidlig tegn på overgangsalder? (jeg har ingen hetetokter, min søster hadde dette i en lang periode)

Føler at det blir litt hysterisk av meg å gå til lege med dette, så jeg håper på et beroligende svar om at alt er bra og at det sikkert går seg til :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54320-rar-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis menstruasjonen er regelmessig er det tegn på at hormonene er i orden. Det er en viss arvelighet i det med tidlig overgangsalder, men det kan jo være noe spesielt med din søster. Dessverre har vi ikke mulighet for å utsette overgangsalderen, den kommer som en kvinne er programmert til.

Dine svake menstruasjon tyder altså ikke på noe unormalt med hormonene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54320-rar-mens/#findComment-221729
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...