Gjest misfoster!! Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Vær så snill, jeg trenger et ordentlig svar fra en profesjonell. Jeg har prøvd å få hjelp her (og på nettdoktor.no)flere ganger, men blir nesten bare møtt med sarkastiske bemerkninger. Jeg er ei jente på 21 år og har en kjæreste på 19. Vi har vært sammen i nesten tre år, og har ALDRI hatt sex! Han sier det er helt greit, at jeg ikke skal tenke på det, at han vil vente for evig om så... Jeg stoler jo på og tror på det han sier, MEN: vil han si det om ti år også, da jeg fremdeles ikke vil ha sex?? Jeg ser på sex som noe ekkelt og tåpelig. Ser ikke vitsen med det i det hele tatt. Tenk så enkelt alt ville ha vært hvis man slapp å ha sex!! Jeg har alltid hatt samme synet, og er livredd for at det er noe alvorlig galt med meg, at jeg er et misfoster og at kjæresten min kommer til å forlate meg pga. det. Jeg har onanert en del så det er jo litt merkelig, men nå har jeg tatt fullstendig avstand fra det også og synes det er forferdelig ekkelt. Synes forresten også at en viss del av den mannlige kroppen er stygg og fæl og ekkel. (Penis, ja.) Jeg har ikke opplevd overgrep, bortsett fra dette: Før fikk jeg ikke til å sove hvis ikke en av foreldrene mine kom og la seg ved siden av meg. Etterhvert når jeg ble eldre begynte jeg å klare meg selv, og syntes at det vare litt ubehagelig når f.eks. faren min kom og la seg ved siden av meg. Jeg husker også at han pleide å ta litt på meg (han mente det sikkert bare godt) og at jeg syntes det var ubehagelig. Kan det ha noe med saken å gjøre? Jeg lar jo kjæresten min ta på meg så mye han vil! Jeg har dessuten fått kjønnsvorter av onaneringen fordi jeg gjorde det ganske mye for noen år siden, og det gjør fremdeles vondt i underlivet av og til. Tok bl.a. celleprøve for et år siden og jeg har aldri hatt så vondt før!! Og: pga. kjønnsvortene må man jo ha kondom for å ha sex, og kondom ser jeg også på som ekkelt og UTROLIG frastøtende. P-piller har jeg heller ikke lyst til å bruke. (Bivirkninger, å faktisk måtte spørre om å få det - flaut!!) Og på toppen av det hele vil jeg ikke få sexlyst heller, det er noe av det ekleste jeg kan tenke meg her i livet! Jeg slipper jo så mye mas med prevensjon og ikke minst faren for å bli gravid. Jeg har bestemt meg for å ikke få barn, jeg liker ikke barn og har ikke lyst på noe liv med barn. Hva i all verden skal jeg gjøre?? Jeg finner absolutt INGEN andre som har det på samme måten, jeg føler meg som et misfoster som ikke fortjener å leve, jeg er livredd for at meningen men livet mitt, altså kjæresten min, skal gå fra meg på grunn av dette, KAN JEG IKKE BARE SLIPPE Å HA SEX!!???? Fortjener jeg å leve, er jeg misfoster? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54326-hjelp-meg-gro-f%C3%B8r-jeg-gj%C3%B8r-slutt-p%C3%A5-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Uten å være frekk, men jeg tror kanskje at du bør poste dette innlegget på psykiatriforumet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54326-hjelp-meg-gro-f%C3%B8r-jeg-gj%C3%B8r-slutt-p%C3%A5-meg/#findComment-221136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rodell Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 Det er ganske sikkert flere som har det på samme måten som deg. Jeg har sett andre skrive om lignende følelser. Dette tror jeg ikke du greier å løse alene. Du bør ta det opp med legen din, og be om å bli henvist til psykolog/psykiatr. Det høres ut som du trenger profesjonell hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54326-hjelp-meg-gro-f%C3%B8r-jeg-gj%C3%B8r-slutt-p%C3%A5-meg/#findComment-221271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest britney Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Hei du, Skal ikke si så mye, bare at jeg kjenner meg igjen i veldig mye av det du sier. Forskjellen er vel at jeg ikke er deprimert, og egentlig er stolt av å være uvanlig. Ingen av oss er misfostre! Men siden du opplever dette som såpass alvorlig som du åpenbart gjør, vil jeg absolutt slutte meg til rodells forslag om at du finner en profesjonell å snakke med om dette, slik at du i hvertfall kan få bedre selvfølelse og "ryddet opp" litt i tankene og følelsene dine. Mvh, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54326-hjelp-meg-gro-f%C3%B8r-jeg-gj%C3%B8r-slutt-p%C3%A5-meg/#findComment-221746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest britney Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Hei du, Skal ikke si så mye, bare at jeg kjenner meg igjen i veldig mye av det du sier. Forskjellen er vel at jeg ikke er deprimert, og egentlig er stolt av å være uvanlig. Ingen av oss er misfostre! Men siden du opplever dette som såpass alvorlig som du åpenbart gjør, vil jeg absolutt slutte meg til rodells forslag om at du finner en profesjonell å snakke med om dette, slik at du i hvertfall kan få bedre selvfølelse og "ryddet opp" litt i tankene og følelsene dine. Og - det er lov å ikke ville ha unger - husk det! De som hevder noe annet, er stort sett nedsyltede småbarnsforeldre som ikke tør tenke på at det finnes andre alternativer her i livet... Mvh, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54326-hjelp-meg-gro-f%C3%B8r-jeg-gj%C3%B8r-slutt-p%C3%A5-meg/#findComment-221747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amiga Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Jeg håper du får et bra svar, men, man får ikke kjønnsvorter av for mye onanering! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54326-hjelp-meg-gro-f%C3%B8r-jeg-gj%C3%B8r-slutt-p%C3%A5-meg/#findComment-221777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest britney Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Jeg håper du får et bra svar, men, man får ikke kjønnsvorter av for mye onanering! Godt poeng, veldig vanskelig å få kjønnssykdommer uten å ha sex... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54326-hjelp-meg-gro-f%C3%B8r-jeg-gj%C3%B8r-slutt-p%C3%A5-meg/#findComment-222709 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest twin Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Kjaere deg! (foerst maa jeg bare si at jer ikke har de 3 siste bokstavene i det norske alfabetet paa tastaturet mitt,derfor saa blir skrivinga litt rar) Jeg har en kjaereste(og soestra hennes) som har vaert borti noe av de samme"overgrepa" som deg naar de var mindre(8-14 aar).Og etter det jeg har lest fra deg kan det ha noe sammenheng.Kjaersten min ville ikke ha sex med meg i begynnelsen,hun foelte at det var onkelen sin som"antastet"henne hver gang vi skulle ligge sammen,men etter et par maander laerte vi aa kjenne hverandre bedre forsaa aa bare ta sexen gradvis.Ble litt sjokkert over at du ikke har hatt sex paa de 3 aara dere har vaert sammen,men jeg tror at hvis du/dere tar det gradvis og lar det komme naturlig gaar det sikkert bra. Naar det gjelder prevansjonsmiddler starta kjaeresten min paa p-piller som hun ble daarlig av(2 forskjellige slag,husker ikke navn)men etter hun bytta over til et merke som heter Yasmin har hun ikke kjent noe ubeheg. Om du ikke finner noe troest i mine ord kan oppsoeke lege/psykolog(det hjelp kjaeresten min ihvertfall),det er ingen skam,jeg har selv fortalt i det vide og brede om sexlivet mitt til villt fremmede folk.Husk disse folke er betalt til aa hjelpe deg,ikke gjoere narr av deg. -Allting gaar,det er det vansklige som bare tar lengere tid- 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54326-hjelp-meg-gro-f%C3%B8r-jeg-gj%C3%B8r-slutt-p%C3%A5-meg/#findComment-226977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøffelinøff Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 du sier du ikke er misbrukt? det er nettopp det du er. å stryke barnet sitt på kinnet og gi en klem er ikke misbruk. å ta på kjønnsorganet/brystene eller beføle og komme med seksuelle bemerkninger er misbruk. mennesker som opplever incest,voldtekt eller andre former for misbruk for som regel en av to ufrivillige reaksjoner: enten så har de svært mange sexpartnere og veldig få grenser(men de føler likevel avsky for kroppen sin) eller slik som deg: avstå fra sex og se på det som unaturlig og skittent. du er svært heldig som har en så snill kjæreste, og du skal absolutt ikke føle deg som et misfoster! men for din egen skyld er du nødt til å gå i terapi- jo før jo bedre. det kommer nok til å bli veldig belastende, men du er bare nødt til å gjøre det, og du kommer til å tjene alt på det i fremtiden. den følelesen du har nå er et resultat av hva din far har gjort mot deg(som forresten er ulovlig og forkastelig-og han mente det ikke godt), og i kombinasjon med at du fornekter det for deg selv kommer kun til å gjøre situasjonen verre hvis du ikke tar et oppgjør. du kan jo gå inn på det forumet om misbruk og spør hvor du skal henvende deg. og det er ikke flaut å gå i terapi. jeg husker forresten at du skrev inn her en annen gang, men da nevnte du jo ikke misbruket...jeg tror ikke du ville fått sarkastiske kommentarer da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54326-hjelp-meg-gro-f%C3%B8r-jeg-gj%C3%B8r-slutt-p%C3%A5-meg/#findComment-227115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.