Gå til innhold

Utroskap og reaksjoner

Anbefalte innlegg

Gjest ikkenå

Jeg har vært utro. Noe som er helt forferdelig dårlig gjort selvsagt. Men sambo sin reaksjon er jo helt jævlig. Han har vært utro selv, men mener det jeg har gjort er så mye verre og har ødelagt så mye mer. Hvor mye sint er for mye sint? Har noen her erfaringer?

Skriv tilbake, vær så snill. Trenger svar kjempfort. Vi har kranglet nå, og han er ikke hjemme. Er helt fra meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54378-utroskap-og-reaksjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skal man si? Elsker du kjæresten din da?

Det blir nok vanskelig å diskutere det nå som alt er så tendert. Du må uansett vise hvor lei deg du er. At hans reaksjon gjør dypt inntrykk på deg. Fortell hvor råtten du føler deg.

Skriv et brev til ham, med nøye utvalgte og ærlige ord.

Oppdaget han det selv, eller fortalte du han det rett etter det skjedde?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54378-utroskap-og-reaksjoner/#findComment-221502
Del på andre sider

Gjest ikkenå

Hva skal man si? Elsker du kjæresten din da?

Det blir nok vanskelig å diskutere det nå som alt er så tendert. Du må uansett vise hvor lei deg du er. At hans reaksjon gjør dypt inntrykk på deg. Fortell hvor råtten du føler deg.

Skriv et brev til ham, med nøye utvalgte og ærlige ord.

Oppdaget han det selv, eller fortalte du han det rett etter det skjedde?

Jeg elsker kjæresten min og vil fortsette med han. Hvis ikke ville jeg bare spart han smerten og gjort det slutt. Det er jo vondt. For begge. Men jeg elsker han og er villig til å gjøre det meste.

Jeg har sagt til han at jeg føler meg råtten. At jeg føler meg skitten, som en hore og at jeg helst bare vil dø. Da sier han at jeg ikke må si sånn. Men det er jo akkurat de tingene han sier til meg. At jeg er en jævla hore, respektløs og at jeg bare kan dø.

Det med å skrive et brev var en veldig god ide. Tror jeg skal gjøre det.

Han oppdaget det ikke selv. Jeg gjorde det lørdag, kom hjem til oss søndag (gjorde det på ferie) og sa det til han på mandag. Når han var utro fikk jeg vite det av noen andre et halvt år senere. Han stoler ikke på meg. Men jeg har ALDRI løyet til han. Det har han til meg. Flere ganger.

Hadde det ikke vært for at jeg elsker han og vil ha han, hadde jeg gått for lenge siden pga alle de jævlige tingene han har sagt og gjort.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54378-utroskap-og-reaksjoner/#findComment-221521
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Å finne tilbake til hverandre etter utroskap handler først og fremst om åpenhet og ærlighet. For det er jo så viktig å kunne stole på hverandre i et fast forhold. Det kommer ikke på et knips. For å gjenopprette tilliten til partneren etter en oppdaget utroskap, må de fleste gjennom en tøff skittentøyvask. Men det lønner seg hvis dere vil bevare forholdet.

Stikkordet er altså påpenhet. Så kan dere jo prate om hvilke grenser dere vil ha overfor hverandre fremover. Kan dere enes om å unngå utroskap igjen? Er det ok å kline med andre bare ikke partneren ser det? Er det ok å holde holde "nesten" utroskap hemmelig? Er utroskap greit så lenge ikke partneren oppdager det? Snakk om det.

Du må tro på kjæresten og vise tillit, for å få tillit tilbake. Dessuten må dere dyrke hverandre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54378-utroskap-og-reaksjoner/#findComment-223508
Del på andre sider

Jeg elsker kjæresten min og vil fortsette med han. Hvis ikke ville jeg bare spart han smerten og gjort det slutt. Det er jo vondt. For begge. Men jeg elsker han og er villig til å gjøre det meste.

Jeg har sagt til han at jeg føler meg råtten. At jeg føler meg skitten, som en hore og at jeg helst bare vil dø. Da sier han at jeg ikke må si sånn. Men det er jo akkurat de tingene han sier til meg. At jeg er en jævla hore, respektløs og at jeg bare kan dø.

Det med å skrive et brev var en veldig god ide. Tror jeg skal gjøre det.

Han oppdaget det ikke selv. Jeg gjorde det lørdag, kom hjem til oss søndag (gjorde det på ferie) og sa det til han på mandag. Når han var utro fikk jeg vite det av noen andre et halvt år senere. Han stoler ikke på meg. Men jeg har ALDRI løyet til han. Det har han til meg. Flere ganger.

Hadde det ikke vært for at jeg elsker han og vil ha han, hadde jeg gått for lenge siden pga alle de jævlige tingene han har sagt og gjort.

hei. jeg vil bare si at jeg synes det er bra gjort av deg å fortsatt være ilag med en som sier mye vondt, og som lyver og er utro selv, men ikke tåler at du er utro. jeg synes du bør skrive et brev der du forklarer og evnt. sier litt om oppførselen hanns og, at det ikke alltid er like lett å få vite fra andre at han har løyet til deg og ikke sier det selv hvis han har vært utro.

håper det ordner seg mellom dere, men ta en alvorlig prat og bli enig om hvordan dere vil ha det og hva dere godtar og ikke...

lykke til=)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54378-utroskap-og-reaksjoner/#findComment-227709
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...