Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Pathos

I mitt siste svangerskap (som også var mitt andre) ble det påvist antistoffer. Senere spesifisert til Anti-jKa.

Jeg ble veldig overrasket da både min mann og jeg er Rh positive.

Verdien på antistoffene ble målt hver mnd under svangerskapet og var stabile. Min lege da mente det var større sjanse for komplikasjoner i forbindelse med dette i evt. senere svangerskap, men kunne ikke så mye om dette. Det har heller ingen andre jeg har snakket med. Men vi ønsker oss etterhvert enda et barn, og jeg er nysgjerrig på hva dette er og hva jeg kan forvente meg.

Vet du noe om dette, eller vet du om noen jeg kan kontakte, evt. nettsteder som omhandler dette.

På forhånd tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54380-a-og-positiv-antistoffpr%C3%B8ve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Beklager, men dette kan jeg ikke så mye om, annet enn at det finnes andre blodgruppeantsistoffer enn rhesus som kan skape problemer i et svangerskap. Anti-Kell er et antigen som kan gi immunisering. Ut i fra det jeg har tilgang på i mine bøker, ser det ikke ut til at det er vanlig at andre blodtypeantigener skaper problemer for barnet, men det kan skje i sjeldne tilfeller. Jeg vil anbefale dere å snakke med deres fastlege om vedkommende kan innhente den informasjon som dere trenger for å kunne gå et nytt svangerskap i møte uten for mange bekymringer. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...