Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer litt på hva som skjer i kroppen min når jeg ikke får mens til normal tid.

Jeg har mens hver 4. uke den ene syklusen, så går det 8 uker til neste. Dette har vært mer eller mindre fast de siste to årene. Det er tatt prøver og alt ser "normalt" ut.

Så er mitt spørsmål følgende; Kan jeg virkelig ha eggløsning hver 4. uke når mensen lar vente på seg i 8 uker!? Det er overhodet ingen forskjell på symptomene. Jeg har født flere barn og merker veldig godt når jeg har eggløsning, både ved ubehag og utflod.

Er det mulig å ha eggløsning uten at mens følger til såkalt normal tid?

Undrende hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54425-ikke-akkurat-noe-problem-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Vi regner med at menstruasjon kommer 14 dager etter eggløsning og at manglende menstruasjon betyr manglende eggløsning. Det kunne ha vært interessant å sjekke med hormonprøve om du har eggløsning i måneden uten blødning, det vil være litt av en sensasjon.

Vi regner med at menstruasjon kommer 14 dager etter eggløsning og at manglende menstruasjon betyr manglende eggløsning. Det kunne ha vært interessant å sjekke med hormonprøve om du har eggløsning i måneden uten blødning, det vil være litt av en sensasjon.

Du kan så si! *s*

Men det rare er at jeg får alle symptomer på at mensen er underveis. Magesmerter, svette, irritabilitet og jernsmak i munnen.

"Nå får jeg mensen", tenker jeg. Og så skjer det ingenting.

Jeg er klar over at man kan innbille seg mye, men jeg har alltid hatt et sunt forhold til kroppen min. Jeg lager ikke noe vesen av at mensen kommer/ikke kommer. (Det ser kanskje slik ut siden jeg skriver om det, men jeg er født vitebegjærlig!*s*)

Jeg har i alle år, fram til juni 2000, hatt 28 dagers syklus. Og kroppen min gir alle signaler om at syklusen er som tidligere. Så jeg synes det er litt snodig.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...