Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har det gått to uker siden jeg ba samboeren min flytte ut. Faktisk har det gått overraskende bra! Det skyldes nok at han tok det på en meget voksen måte, og at vi har klart å ha en fin kontakt i denne perioden. Selvsagt er det masse følelser i sving, og det er veldig trist å våkne opp alene i sengen hver morgen, men jeg føler at "healing-prosessen" allerede har kommet mye lengre enn tiden siden bruddet skulle tilsi. Faktisk er det litt merkelig hvor bra det går...Kan det hende jeg går på en smell snart? Ikke har jeg grått noe særlig heller. Er det bare jeg som er følelseskald?

Men jeg har det jo så bra:-) Nå har det vært nydelig vær denne langhelgen, jeg har hatt masse venner rundt meg og tilogmed blitt sjekket opp av flere menn. (Uten at det skjedde noe selvsagt, men som en bekreftelse er det kjekt....)

Burde jeg ha dårlig samvittighet for at jeg har det så bra??

Klem fra våryr

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54457-%C3%A5-komme-seg-etter-et-brudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hører nok oftest om de som virkelig sliter etter et samlivsbrudd. Men jeg kjenner meg veldig igjen i det du forteller. Jeg er skilt ettter mange års ekteskap, og oppbruddet var tildels dramatisk. (Skal ikke komme nærmere inn på det, det blir for privat).

Men jeg var ikke sykmeldt en dag, og ingen kunne merke noe på meg. Jeg koste meg i den lille leiligheten min fra første stund og gikk opp i innredningen med liv og sjel. Selvsagt var jeg trist og lei meg av og til, men følte aldri at jeg mistet fofestet. Dette var vanskelig å forstå for mange rundt meg. De mente at jeg spilte tøff, at jeg ville bryte sammen før eller senere, og at etter en skilsmisse er man i psykisk ubalanse, dermed basta.

Faktisk ble jeg litt påvirket av dette, og sa selv at jeg fortrengte sorgen. Men etter en stund måtte jeg innse at dette var bare tull: Sannheten var rett og slett at jeg hadde ikke mer sorg på lager. Jeg var verken bitter eller ulykkelig, så lyst på livet og følte jeg hadde mye å være glad for.

Så leila - jeg tror ikke et øyeblikk at du er følelseskald, og du er ikke alene om å oppleve et "greit" brudd. Vær glad for at du har evnen til å tenke positivt og for at du har en god dialog med din ex. Det er viktig å støtte hverandre i oppbruddsfasen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...