Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Han har mye å gjøre men er heller ikke særlig god til å organisere tiden sin, eller til å se hvor lang tid ting faktisk tar. Jeg blir ofte frustrert over dette, og det fører til endel krangler.

Nå hadde vi planlagt en helgetur til Stavanger, men han ville ikke si "helt sikkert" for han hadde mye å gjøre på jobben, så jeg måtte gå og vente og vente mens jeg satte av helgen. For to uker siden forespeilte han meg at han regnet nesten helt sikkert med at vi skulle dra, og vi la mer detaljerte planer, bl.a. avtaler med folk vi skulle treffe der. Så, en uke før, kommer han og sier han ikke regner medat vi kan dra likevel.

Når jeg da reagerer med å bli lei meg og irritert, svarer han bare at jeg "presser ham". Han bruker stadig dette argumentet, dersom jeg blir lei meg, skuffet eller irritert over at han gjør om avtaler vi har gjort.

Han sier at jeg ikke forstår ham. Jeg svarer at jeg skjønner han har mye å gjøre men at han bør forstå at andre blir skuffet når han gang på gang ikke følger opp planer man har lagt sammen. Jeg har bedt ham lære seg å planlegge tiden sin bedre. Han svarer at han ikke har noe problem med dette. Jeg føler at jeg ikke når fram til ham i det hele tatt.

Noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54498-en-krangel-noen-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikkje noen andre råd enn att han bør slutte å gi folk forventninger, om han ikkje tar ansvaret med å følge opp planene i praksis.

Dessuten så dreier det seg om å ta ett _valg_, det er sikkert ingen som lider stor nød om han ikkje får gjort alt med det samme uansett !

Unnskyldningen er rett og slett for dårlig, om han vil noe sterkt nok så får han gjennomføre det eller så har han en elendig arbeidsgiver, klarer ikkje vurdere sin egen arbeidskapasitet eller holder deg for narr gang etter gang !

Mvh

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg regner med at det ikke er første gangen dere krangler om bruken av tiden og gjennomføring av avtaler og besøk.

Når sånne historier gjentar seg blir deres samspill preget av det. Det blir slitt.

For å snu litt på det nå, vil jeg oppfordre deg til å i alle fall være mer bestemt selv. Neste gang dere planlegger en felles tur, et besøk e.l. synes jeg du skal vurdere om ikke du vil gjennomføre opplegget uansett om han vil utsette eller sier nei. Si fra til han at du reiser eller gjør det som er planlagt uansett om han trekker seg.

Det kan sette press på fyren til å planlegge bedre. Dessuten, og det er det viktigste, vil du få repsekt. Men da må du ville det selv.

Neste gang dere planlegger noe; få ham til å love at han blir med.

Om han ikke greier det; så gi ham beskjed om at du kommer til å dra uansett om han blir med eller ikke; og greier han stadig ikke å gi konkret beskjed, så planlegger du å reise uten ham.

En ting som da vil være viktig; for å markere deg litt i samlivet; er å ikke jobbe livet av deg med å inkludere ham om han plutselig finner ut at han vil være med likevel.

Jeg leser nemlig litt mellom linjene her at han overkjører deg stadig vekk på slike saker - og jeg tror det vil være en nyttig realitetsorientering for mannen din å finne ut at det hjemlige univers ikke kretser omkring ham til enhver tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...