annifrid Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 Jeg var i et langvarig forhold (over 10 år) inntil et år siden. Er det vanlig at mannen ønsker damen sin annerledes? Jeg var i begynnelsen av 20-årene da vi ble sammen. Jeg var student og selvbevisst. Jeg har brukt det siste året på å finne ut hvem jeg er. Jeg synes det er skremmende hvordan jeg på slutten av forholdet brukte tiden på å tilpasse meg eksen. Min eks ønsket hele tiden at jeg skulle kle meg annerledes, ha håret annerledes, sminke meg annerledes, jeg hadde ikke feminim gange, burde vært mer interessert i hus og matlaging etc. Jeg spurte hvordan han ønsket jeg skulle kle meg, men fikk det svar at jeg var kvinne så det måtte jeg selv vite. Når det gjaldt det seksuelle ville han vite hvordan jeg ønsket ting, jeg sa blant annet at jeg skulle ønske at han kysset meg mer. Han tok ikke mine forslag til følge, og jeg sluttet etterhvert å foreslå ting. Så kritiserte han meg for å være for passiv og ikke bevisst hva han burde gjøre. Jeg sa at jeg ønsket at vi kunne kysse mer, men fikk til svar at det ville han ikke for jeg kysset for dårlig. Han kritiserte også at jeg var for lite flink til å vite hvordan en mann ville ha det. Som kvinne burde jeg vite det. Jeg ønsket barn, men det passet ikke inn i hans planer foreløpig, ubevisst når. Han brukte unnskyldninger som at jeg jobbet for mye, var for lite omsorgsfull og at han sannsynligvis ikke ville få nok oppmerksomhet hvis jeg hadde et barn. Det ble slutt fordi det etterhvert ble vanskelig for ham å utsette det med barn. Han gjorde det slutt for jeg var ikke den han ønsket å få barn med. Jeg er redd for å etablere meg igjen, jeg ble jo stadig kritisert i det forrige forholdet og mistet endel selvtillitt. Er dette vanlig oppførsel i et samliv? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54507-mann-som-kritiserer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 "Er dette vanlig oppførsel i et samliv?" NEI ! Selvfølgelig er det vanlig att begge parter kommer med kritikk av og til, men ikkje på den måten du beskriver det. Tror du bør være glad for att han ikkje ønska barn, da hadde du måttet forholde deg til kritikken i årevis etter bruddet også ! Nå kan du liksom starte med blanke ark, og legge mannen og fortiden bak deg ! Den slags kontrollerende adferd er ganske vanlig for personer med antisosial adferd (Psykopatiske), uten att eg vil påstå att mannen din er/har vært det ! Men uansett nå kan du "puste ut" og finne deg sjøl, din sjølrespekt og en "normal" mann igjen ! Lykke til ! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54507-mann-som-kritiserer/#findComment-222170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Z@pvir Skrevet 20. mai 2002 Del Skrevet 20. mai 2002 med å være kvitt en slik personlighet! Det var det beste som kunne skje for din del. Han hadde nok aldri forandret seg. Selvfølgelig var det IKKE deg det var noe galt med. Bare synd at han tydeligvis har ødelagt en del av selvbildet ditt. Bygg det opp i fred og ro før du binder deg til en ny mann. (Kan ikke bestandig velge når kjærligheten kommer da, vet det!) Kanskje trenger du litt drahjelp av en terapeut for å virkelig få understreket at det ikke var deg det var noe galt med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/54507-mann-som-kritiserer/#findComment-222283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.