Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke nå

Jeg er gift med en mann som er voldelig. Vi har vært sammen i 6 år og gift i 1. Han var snill i begynnelsen men for ca 2,5 år siden fikk jeg se hans voldsomme sinne. Han eksploderer og blir helt vill for den minste ting. Han har slått meg flere ganger.

I går anmeldte jeg han. Han slo meg foran jentungen og det er ikke akseptabelt. Jeg reiste og anmeldte han, ikke for at jeg vil han noe vondt, men jeg vil at han skal få hjelp. Jeg elsker han, men jeg kan ikke leve med mishandlingen. Kan han bli pålagdt å oppsøke hjelp? Han sier at ingen kan tvinge han til å gå til psykolog, men at de kan anbefale han det, er det riktig?

Jeg håper han kan få hjelp så vi kan fortsette å leve sammen, men gjør han ikke det så må jeg bryte ut. En dag slår han kanskje feil og da kan det gå riktig galt.

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg lurer vel egentlig på om det er noe som kan hjelpe han?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54583-kan-det-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Kjære deg.

det er ingen eller ingenting som kan hjelpe din mann hvis han selv ikke innser at han har ett problem.

Vet det er tøft for deg men har de slått en gang så slår de alltid.

De er utspekulerte vil ha det frem til at det er vår skyld at de slår,du er kjempe flink som anmeldte han

Jeg turde aldri det selv,jeg løy til venner og familie og sa jeg hadde ramlet i trapper osv...

Lykke til kjære deg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54583-kan-det-hjelpe/#findComment-222600
Del på andre sider

Gjest tuvali

Kjære deg!

Det er ikke akseptabelt at han slår deg noen gang, foran jentungen eller ikke. Hver gang er det feil. Det er ikke ditt ansvar å skaffe han hjelp, han må gjøre det selv, ellers vil han aldri bli hjulpet.

Det ER ditt ansvar å hjelpe deg selv, OG IKKE MINST barnet. Dere trenger hjelp.

Jeg vil foreslå at du forlater han nå, og om hvis at faktisk han klarer å jobbe med seg selv, og bli kvitt sin voldelig oppførsel, for du heller vurdere å flytte tilbake, hvis du da fortsatt elsker han. Det vil ta flere år, og du og barnet skal ikke bo sammen med han så lenge han er slik som i dag.

Vær heller ikke for optimistisk med hensyn til bedring, selvom det kan skje, tar det som sagt svært lang tid, og hvis han ikke selv er villig til å gå til en psykolog engang, vil han alltid være farlig.

Det finnes dessverre ingen pille som noen kan tvinge ham til å ta, og verken du eller noen andre kan tvinge han til "å bli snill".

Kom deg vekk! Det blir hardt, men den mannen du elsker forsvant første gang han slo deg. Kjærlighetssorg svir, men ikke like mye som et ødelagt liv. For din datter skyld må du hjelpe henne, ikke han.

Lykke til! Tenker på deg,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54583-kan-det-hjelpe/#findComment-223238
Del på andre sider

Jeg istemmer med de andre innskriverne her; den du må tenke på nå er først barnet ditt, deretter deg selv - og til sist mannen din.

Det vil være rimelig nødvendig for deg å ta med barnet ditt og flytte ut. Vold er ikke tolererbart uansett såkalt årsak til denne.

Om din mann ikke er villig til å gå i seg selv og gjøre noe med sitt aggresjonsproblem; bør du og snarlig vurdere en separasjon.

Uansett; som det blir påpekt her; selv om han begynner i et behandlingsopplegg for å mestre sin aggresjon, vil det ta -lang- tid før denne behandlingen gir resultater.

Du må selvsagt selv vurdere hva som er det beste i din situasjon - men pass endelig på at du ikke unnskylder hans gjerninger; eller begynner å tro på at du kan stoppe ham fra å bruke vold.

Velger du å fortsette samlivet med ham; vil han slå igjen. Og mest trolig vil han slå oftere og oftere; dessverre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54583-kan-det-hjelpe/#findComment-223793
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...