Gå til innhold

Ute av senga igjen................

Anbefalte innlegg

Nå har jeg kommet meg opp av senga igjen. Tusen takk for alle trøstens ord. Dere har erfaring og vet hvor skuffet man blir. Gubben prøver å trøste ; få meg til å tenke på noe annet. Det er lett å si når man aldri har hatt så sterke smerter og blødning før.

Så sitter jeg her igjenn med tankene om hva som gikk galt. For som Venus sier var mine odds svært høye. Hvorfor festet ikke eggene seg?. Kan man få for mye progrestan, slik at hinne blir for tykk?

Mest heller jeg til teorien om at kroppen ikke likte hormonbehandlingen.

Siden jeg har så stabile sykluser (selv under behandling) har jeg lyst til å satse på naturlig syklus neste gang. Man får ut ferre

egg, men hva så ; sjeldent men får noe i fryser allikevel.

Gubben føler seg mere lurt av sytemet. All ære til Maigaard. Stemningen er fantastisk og behandling/ oppfølging. Men hadde vi vært på et sykehus hvor man setter inn eggene på dag 2, hadde vi sansynlig hatt 7 egg i frysern. For de driver bissniss og siden vi kjøpte 1 pakke, er det lett å gi oss mindre.( han har drevet selvstendig i alle år, så det er slik han tenker med kunder)

Svaret får vi aldri, men uansett er det lurt å reflektere over tingene. OG vi kommer sansynligvis til å bruke Maigaard neste gang også. Tror det først blir til høsten, men vi får se.

Så til sist . Lykke til dere som er i gang med forsøkene. Nå er det på tide at noen får to blå :o))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54717-ute-av-senga-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leit at det ikke gikk bra, men godt å lese at du er i ferd med å komme deg igjen. Jeg vet hvor tøft dette gamet er etter 6 IVF-forsøk og 2 forsøk med opptinte egg. Maigaard har omsider gjort meg gravid, så derfor stoler jeg kanskje blint på dem..

Jeg ville bare kommentere det du skrev om at Maigaard kanskje spekulerer i å ikke sette inn eggene på dag 2, og at dersom de hadde gjort det så ville dere muligens hatt egg til frysing. Vi fikk frosset ned 3 egg ved vårt forsøk ved Maigaard selv om det skjedde på dag 3. Bra egg overlever lenger enn 2 dager.

Slik jeg ser det er det en fordel at de får sett an eggenes utvikling en dag ekstra. De eggene som ser fine ut på dag 2 kan forandre seg, og da er det dumt å få frosset ned egg som ikke er så bra som de tror. Forsøk med frosne egg er jo ikke gratis det heller, så det er dumt å kaste bort penger og ikke minst å gå igjennom den tøffe rugeperioden hvis man har små sjanser for å lykkes. Og størst mulighet for å lykkes har man tross alt med ferske egg og da er det best å vente til man vet hvilke som er finest. Jeg tror i hvert fall ikke Maigaard spekulerer i dette. Men jeg skjønner at man kan tenke sånne tanker når man er skuffet. Dere kan jo evt. neste gang be om å få satt tilbake eggene på dag 2, hvis det er det dere har mest tro på. Men så vidt jeg har forstått har de fleste klinikker gått over til dag 3, eller evt. senere, med tilbakesettingen.

Lykke til med neste forsøk!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54717-ute-av-senga-igjen/#findComment-225848
Del på andre sider

Hei på deg!

Godt å høre at du kryper ut fra dyna igjen, og tilbake til hverdagen! Tror det er fint å stoppe litt opp etter et negativt forsøk, og "få det ut". Selv hadde jeg en "sørgedag" hvor jeg var "syk" og hjemme fra jobb, og følte at jeg kunne se fremover igjen når jeg hadde kommet meg igjennom denne dagen. Gikk ikke lange tiden før neste forsøk var planlagt.

Jeg er ordentlig lei for at dere ikke lyktes denne gangen, avn. Mulig du har rett i at naturlig syklus kan være tingen - sikkert ikke bra å være proppfull av hormoner når tilbakesettingen foretas.

Ang. egg og dager/frysing, så ser de an eggene i en ekstra dag, og setter de beste tilbake uansett antall. Egg som ser fine ut på dag 2 kan ha stoppet opp i utviklingen når dag 3 kommer. Det går fint an å fryse ned perfekte egg på dag 3. Vi fikk satt tilbake på dag 2, men det var fordi de andre eggene hadde stoppet opp, og noen hadde delt seg feil. Da var det ingen vits i å vente en ekstra dag. Jeg tror ikke de spekulerer i dette, for hadde de overskytende eggene dine vært perfekte på dag 3 så hadde de frosset de ned for dere.

Sender deg en stooooor "cyber-klem", og ønsker dere lykke til videre uansett hva beslutningen blir.

Hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54717-ute-av-senga-igjen/#findComment-227421
Del på andre sider

Tror ikke du skal trekke forhastede konklusjoner mht. spekulasjon!!

Opplever Maigaard som svært «runde» mht. penger i forhold til mange andre klinikker. De tar f.eks. ikke ekstra betalt for å gjøre «assisted hatching», ICSI blir langt billigere med 3-pack enn på Ciconia, og vi som måtte fryse ned sæd på forhånd fikk faktisk gjøre det gratis i forbindelse med første konsultasjon (også gratis — mens Ciconia kom med en regning på 1000 kroner før vi overhodet hadde bestemt oss for hvor vi ville ta forsøket — besøkte begge klinikker på forhånd). Valgte 3-pack fordi jeg så veldig realistisk på det hele — det er få som blir gravide på første forsøk ved naturmetoden også. Der hadde jeg faktisk stor nytte av å lese endel svar fra Maigaard og Hazekamp på FUBs nettsider på forhånd («Spør ekspertene», www.fub.no).

Til eventuell inspirasjon:

Hadde egguttak i november, masse egg etter svært vellykket stimulering (veldig rutinert overvåkning av den norske samarbeidende gynekologen). Uttak mandag og innsetting på torsdag — det er jo faktisk på 4.dag! To egg (som ikke festet seg) innsatt, resten ble frosset ned (hele 11 egg). To kryoegg (=frosne egg) inn i januar, igjen negativt. Andre og siste fryseforsøk i mars. Er nå gravid i 12.uke, og alt ser fint ut. (Har også et «naturlig» svangerskap fra tidligere å sammenligne med.)

Kryoegg utgjør visstnok bare ca. 10 % av IVF-graviditetene på landsbasis — men man skal altså ikke gi opp på forhånd! Hvis du har som filosofi at naturlig syklus er det beste, så er jo et fryseforsøk nettopp det. Utrolig deilig å slippe med bare ÉN eneste hormonstimulering!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/54717-ute-av-senga-igjen/#findComment-232253
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...